Tot mai mulți timișeni nemulțumiți de firmele de curierat fac plângeri la...

Tot mai mulți timișeni nemulțumiți de firmele de curierat fac plângeri la Protecția Consumatorului, după ce comandă produse online

0
DISTRIBUIȚI
comert online
Timișenii, nemulțumiți de produsele comandate online.

Locuitorii din județul Timiș sunt primii în vestul țării în ceea ce privește numărul de reclamații depuse la Oficiul pentru Protecția Consumatorului. Însă, reprezentanții instituției atrag atenția asupra faptului că multe dintre sesizări sunt neîntemeiate.

„Numărul reclamațiilor este în creștere. Timișul are cam de trei ori mai multe reclamații decât suma celorlalte trei județe – Arad, Hunedoara și Caraș-Severin. Dar având în vedere numărul foarte mare de reclamații neîntemeiate, asta nu duce neapărat la ideea că operatorii economici nu-și fac treaba. 70% din reclamații nu trebuiau făcute la noi și consumatorii ar trebui să-și cunoască drepturile, dar și obligațiile și apoi să le respecte”, a precizat Dan Pervescu, purtătorul de cuvânt al Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului Regiunea Vest.

Dan Pervescu a mai afirmat că tot mai mulți consumatori fac reclamații după ce au comandat produse online.


Însă, nu de puține ori, problema este la firmele de curierat, care nu transportă cu grijă bunurile.

„Dacă vorbim de comerțul online, aici sunt probleme și când vorbim de transportatori, adică curierii care fac transportul, de multe ori sunt probleme și în această zonă, adică produse care se pot degrada pe perioada transportului. Orice produs achiziționat online, având în vedere că nu poate fi văzut, poate fi restituit furnizorului în 14 zile de la primire, nemotivat, dar sigur în aceeași stare. Sunt destul de multe reclamații în ceea ce privește comerțul online. Zonele cele mai sensibile sunt în perioada sărbătorilor de iarnă, de vară, mai ales în acele perioade de Black Friday. De multe ori, reclamațiile sunt adresate pentru mediul online, dar cad în partea de prestare servicii. Adică, operatorul economic reușește să trimită produsele, dar nu reușesc transportatorii să asigure acest transport”, a declarat Dan Pervescu.

Anul trecut, din cele 6.267 de reclamații înregistrate în vestul țării în anul 2016, 4.113 vizau produse și servicii comercializate online.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.