Martin Degville, solistul trupei Sigue Sigue Sputnik: „Muzica este o formă de...

Martin Degville, solistul trupei Sigue Sigue Sputnik: „Muzica este o formă de solidaritate între oameni“

0
DISTRIBUIȚI

Liderul trupei britanice Sigue Sigue Sputnik, Martin Degville ne-a acordat un interviu după ce formaţia a susţinut un concert în premieră în România, în cadrul festivalului Rock la Mureş, eveniment desfăşurat la Periam-Port.

–    Ce ştiai despre România înainte de vizita ta aici şi ce aşteptări ai avut de la acest concert?
–    Sincer să fiu, nu ştiam prea multe despre România. Ştiam evident că România a făcut parte din blocul de ţări est – europene, unde în anii 80 muzica era mult mai underground. Am aflat că oamenii schimbau casete între ei şi ştiu că Sigue Sigue Sputnik a fost un nume cunoscut, au existat chiar şi câteva fan-cluburi în estul Europei. Aşteptam demult să vin în România, să văd cu ochii mei cum este aici. Ne-am simţit extraordinar şi am avut un concert bun, cu un public care a cântat alături de noi. Eu cred că oamenii ar trebui să experimenteze diverse muzici. E singurul lucru frumos ce aduce oamenii laolaltă. Având în vedere câte dezastre au avut loc în ultima vreme. Mă gândesc de exemplu la recentul atentat de la Manchester. Cred că muzica este o formă de solidaritate între oameni. E o chestie universală, care nu ţine cont de religie sau de politică.

–    Albumul de debut al trupei Sigue Sigue Sputnik, „Flaunt It”, a fost produs de Giorgio Moroder. Ai declarat în mai multe rânduri că ţi-ai fi dorit să colaborezi cu regretatul David Bowie. Cum au fost vremurile acelea?
– Păi, când am semnat contractul cu casa de discuri EMI, ei ne-au spus că putem înregistra cu Prince, David Bowie sau Giorgio Moroder. Eu mi-aş fi dorit să înregistrăm cu David Bowie, pentru mine a reprezentat o inspiraţie dintotdeauna. Îmi plăcea şi Prince şi Giorgio Moroder, dar casa de discuri a decis până la urmă să înregistrăm cu acesta din urmă. Giorgio Moroder e briliant, e un muzician clasic. A făcut multe soundtrack-uri, a creat disco cu acel bass line de la I feel love. Pe Giorgio Moroder l-am cunoscut în studioul lui din Berlin. A ascultat demo-urile noastre şi a spus pe loc că „Love Missile F1-11″ o să devină un mare hit. Am înregistrat în Londra, după care am mers într-un studio din Los Angeles. Unde am întâlnit-o pe Donna Summer. A fost stânjenitor fiindcă iniţial am confundat-o cu fata care ne aduce ceaiurile. Stăteam în secţiunea de recereare şi am văzut-o cu freza ei afro. Am rugat-o să îmi facă un ceai. La care ea s-a întors spre mine şi mi-a spus: „Nu ştii cine sunt eu? Sunt Donna Summer”. Am crezut că mă scufund de ruşine…
–    Se spune că textul pentru „Love Missile F1-11″a fost scris la ora 5 dimineaţa. E adevărat?
–    Ha, ha, ha. Probabil. Pe vremea când am scris textele pentru „Flaunt It”, petreceam mult. Erau petreceri sălbatice. Şi da, multe idei ne veneau la 5 sau 10 dimineaţa. Poate astăzi unele texte nu mai au sens, dar la vremea când le-am inventat erau pline de sens.


   – Mulţi critici muzicali spun că muzica Sigue Sigue Sputnik a fost înaintea timpurilor. Ce părere ai de muzica de azi, mai există sound-uri revoluţionare?
–    Nu cred că în vremurile de azi a mai explodat ceva care să creeze un sound revoluţionar. Muzica e integrată şi mulţi artişti preferă să cânte „safe“. Adică piese care să devină hituri. Există mulţi artişti talentaţi în zilele noastre care ar putea să vină cu chestii noi, experimentale. Dar, producătorul le zice că piesa trebuia să vândă, să fie mainstream. Intenţia producătorilor este aceea de a face bani. În ultima vreme, poate Lady Gaga a mai ieşit din pluton, a venit cu ceva interesant. Nu ca să mă laud, dar chiar şi acum când ascult Sigue Sigue Sputnik mi se pare că sună modern şi contemporan.
–    Revenind la zilele noastre, există vreo şansă să ascultăm ceva nou semnat Sigue Sigue Sputnik?
–    Desigur, se ştie că m-am despărţit de ceilalţi doi membri originali ai trupei, Tony James şi Neil X, în 2003, din cauza unor divergenţe de opinie. Nu ne-am mai vorbit mulţi ani, dar recent am reluat legătura. Şi am decis să trecem peste divergenţe. Iar dacă totul merge bine, vrem să lucrăm la un album nou Sigue Sigue Sputnik în 2018. Am discutat despre asta.
–    A cui a fost ideea să vindeţi spaţiu publicitar între piesele albumului de debut?
–    Tony James a venit cu ideea asta năstruşnică. Am primit vreo cinci mii de lire sterline de la L Oreal şi am mai avut şi alte reclame. A fost o chestie revoluţionară, care nu s-a mai făcut până acum. Dealtfel, pe noi ne-au copiat şi cei de la U2, în 1992 cu turneul Zoo TV. Bono a recunoscut că a copiat ideea de la show-urile noastre.
–    Cum a fost colaborarea cu trio-ul de producători Stock, Aitken & Waterman pentru piesa Succes?
–    A ieşit foarte prost. Încă de când ne-am format am vrut să fim altceva. Muzica pop devenise bubble – gum, am vrut să venim cu ceva la fel de şocant cum era punk-ul. Ideea iniţială era să facem un amalgam între pop şi Beastie Boys, cu sound-ul Sigue Sigue Sputnik. Când am auzit ce a ieşit din Succes ne-am luat cu mânile de cap. Dealtfel, Neil X a avut o ceartă cu ei. A fost o altercaţie nu numai verbală, dar….despre asta mai bine nu mai povestesc.


Am pierdut mulţi fani şi respectul fanilor datorită acestei colaborări.
–    Revenind la comeback-ul Sigue Sigue Sputnik, cu cine ai vrea să colaborezi pe viitorul album ca şi producător?
–    Hmmm, bună întrebare…..Poate cu Daft Punk. Sau cu Kraftwerk. Sper că vom reuşi să ne reunim, cred că toţi trei (n.n – cei trei membri originali ai trupei) am crescut. Noi am lucrat bine, am fost o echipă în adevăratul sens al cuvântului. Colaboram la piese în mod egal.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.