Titu Bojin, șeful Apelor Banat, despre vaporetto: „Bega nu e nici măcar...

Titu Bojin, șeful Apelor Banat, despre vaporetto: „Bega nu e nici măcar Dunărea, dar mai Marea Neagră, să te joci de-a vaporașele”

2
DISTRIBUIȚI

Titu Bojin, directorul Administrației Bazinale de Apă Banat, a comentat, astăzi, modul în care s-a desfășurat întâlnirea din această săptămână, la București, pe tema vaporașelor cumpărate de Primăria Timișoara, care nu pot circula pe Bega. Astfel, Bojin spune că nu s-a ajuns la nicio concluzie, ci doar la o dorință despre care s-a tot vorbit: realizarea unei societăți care să administreze canalul Bega.

„Nu s-a ajuns la nicio concluzie, s-a ajuns, în schimb, la dorința că toți suntem de acord că trebuie să se facă această societate, această administrație a canalului Bega, dar că în aceste două săptămâni care urmează, juriștii de la toate cele trei instituții, Consiliul Județean Timiș, Apele Române și Ministerul Transporturilor, inclusiv Primăria Timișoara, să poată să facă în așa fel încât să găsească soluția legală. La ora actuală, nu avem soluția legală care să ne dea posibilitatea să facem în forma pe care a vrut-o domnul Robu, să cuplăm vaporașele după tramvaie și invers, nu se potrivește. Va trebui să avem un pic de răbdare, sper să reușească cât de repede, să poată să facă această societate, această administrare a canalului Bega. Va trebui găsită o formă legală ca să poată să se facă administrarea canalului Bega”, a explicat Titu Bojin.

Directorul Administrației Bazinale de Apă Banat spune că Ministerul Transporturilor nu poate da licență decât administratorului de drept al canalului Bega, adică societății care trebuie înființată.


De asemenea, Bojin spune că navigabilitatea pe Bega nu poate fi aprobată doar pe tronsonul din Timișoara, ci pe toată lungimea navigabilă a canalului, de la Topolovăț până la ieșirea din țară.

„Deci, trebuie făcută o societate, o administrare a canalului Bega, asta fac juriștii până peste două săptămâni, când va fi din nou o întâlnire la nivel național, cu cele două ministere (n.r. Ministerul Transporturilor și Ministerul Apelor), cu primăria, cu consiliul județean, cu administrația de ape, în așa fel încât să găsim soluția din punct de vedere patrimonial. Eu zic să se poate rezolva problema până la sfârșitul anului, doar că va trebui puțină implicare. Această navigabilitate nu poate fi aprobată doar pentru tronsonul Timișoara. Ea va putea fi aprobată pe canalul Bega navigabil, care este de la Topolovăț până la ieșirea din țară. Va trebui să găsim o formulă, nu știu. E delicat să vorbim de șase, șapte vaporașe, să circule aceste vaporașe pe trei kilometri și jumătate, fără port, fără stație de alimentare, fără stație de degajare a mizeriilor, fără echipe de siguranță”, este de părere Titu Bojin.

În final, directorul ABA Banat i-a bătut obrazul lui “Lae” (n.r. Nicolae Robu), pentru faptul că nu a fost organizată o întâlnire ca cea de săptămâna trecută, la București, acum doi ani.

“Noi am mai discutat, Bega nu e nici măcar Dunărea, dar Marea Neagră, să te joci de-a vaporașele. Trebuie să fie o treabă foarte serioasă, foarte atent clarificată. Noi nu putem crește nivelul apei până nu reparăm nodul de la Sânmihai. Eu nu pot să-i garantez lui Lae că va fi apă. În ultimele săptămâni, cei de la primărie au început să fie foarte cooperanți, până acum am vorbit pe Facebook. Unde am vorbit săptămâna asta trebuia să fi ajuns acum doi ani, de când am vorbit cu Lae și i-am spus că nu se poate face activitatea nici de către consiliul județean, nici de către primărie. E canalul Bega și e cu totul altceva”, a conchis Bojin.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.