DILEMĂ Cum să nu ne îngrășăm în concediu: vacanțele înseamnă relaxare, de...

DILEMĂ Cum să nu ne îngrășăm în concediu: vacanțele înseamnă relaxare, de multe ori și în privința alimentației

0
DISTRIBUIȚI

Aşteptăm un an întreg zilele de concediu. Atunci când suntem stresaţi sau obosiţi, cu toţii închidem ochii şi ne imaginăm că suntem la soare pe un şezlong sau, din contră, la munte, într-o drumeţie.

Faptul că gusturile nu se discută nu mai este de mult un secret, însă, cei care se întorc din concediu cu un gust amar nu sunt deloc puţini. Şi nu ne referim aici la condiţii precare de cazare, drumuri aglomerate sau alte variabile pe care nu le putem controla, ci… la dietă. Cei care asociază mersul în concediu cu renunţarea la toate restricţiile culinare nu sunt deloc puţini, aşa că în loc să revină din vacanţă relaxaţi şi cu bateriile încărcate, mulţi oameni intră direct la dietă sau, mai rău, în depresie din cauza kilogramelor în plus care în vacanţă par să se acumuleze ca prin minune.

Specialiştii în sport şi nutriţie au alcătuit un set de reguli pe care este bine să le urmaţi dacă doriţi să reveniţi din vacanţă numai cu amintiri frumoase, nu şi cu kilograme în plus.

Curiozitatea arde calorii

Mişcare, mişcare şi iar mişcare. Este secretul unei siluete de vis, iar vacanţele ar trebui să fie un prilej numai bun pentru a vă mişca din plin. Planificaţi-vă concediul din timp, optând pentru hoteluri care au săli de fitness sau, de ce nu, piscină. Astfel, în funcţie de programul dumneavoastră puteţi dedica cel puţin 30 de minute pe zi mişcării.

Dacă bugetul dumneavoastră este unul redus, puteţi încerca să vă plimbaţi distanţe mai lungi. Până la urmă, ce poate fi mai frumos decât să cunoşti la pas toate frumuseţile zonei în care ai ales să îţi petreci concediul.


Iubitorii de mişcare pe două roţi pot alege şi ei plimbările cu bicicleta, căci serviciile de închiriat biciclete pot fi găsite în majoritatea locurilor de vacanţă.

Mâncarea pentru drum

Mulţi dintre noi avem tendinţa să mâncăm orice aliment, adesea fără a ne gândi la valoarea lui nutriţională.Aşa se face că foamea poate fi adesea potolită cu o pungă de chipsuri sau cu un corn cu ciocolată.

Înainte de a pleca la drum ar fi bine însă să vă pregătiţi de acasă hrana pentru drum. Puteţi opta pentru sandvişuri sănătoase cu brânză, caşcaval, roşii, ardei sau alte legume, dar şi pentru sandvişuri cu carne de pui sau ton. Gustările ideale sunt ca întodeauna iarturile sau fructele, aşa că nu faceţi rabat de la ele.

Mâncatul în oraş

Poate fi una din cele mai mari provocări ale vacanțelor. Feluri de mâncare care mai de care mai apetisante și….gândul că doar o dată pe an suntem în vacanță, deci de ce să nu ne facem de cap. Dacă însă scopul nostru este să nu ne îngrăsăm, e necesar să nu abandonăm bunele obiceiuri culinare odată ajunși la restaurant.

Dacă vreți să vă asigurați că nu ingerați calorii în exces ar fi bine să comandați preparate la abur, grătare, salate ușoare și nu în ultimul rând să stați deoparte de sucurile carbogazoase, care sunt adevărate bombe calorice, fără a aduce corpului nutrienți.

Dați frâu liber poftelor!

Ați zâmbit doar citind îndemnul nostru? Ei bine, nimeni nu vrea un concediu care să îi aducă frustrări. Așa că, în unele zile puteți alege să vă satisfaceți unele pofte, consumând și alimente cu conținut caloric ridicat. La fel ca în toate, moderația este cheia succesului. Este bine să știți că alimentele care îngrașă ar trebui consumate dimineață, pentru a vă asigura că o mare parte din calorii sunt arse pe parcursul zilei.

Dacă nu puteți rezista unui desert delicios, încercați să îl împărțiți cu un membru al familiei. În ceea ce privește alcoolul, acesta ar trebui consumat în cantități moderate. Atenție, atunci când vorbim de satisfacerea unor pofte culinare, mărimea contează. O porție mică de shaorma sau o prăjitură nu se vor transforma în kilograme în plus. Secretul este moderația!

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.