ANALIZĂ Ridicările de mașini, în picaj la Timișoara: veniturile SDM din această...

ANALIZĂ Ridicările de mașini, în picaj la Timișoara: veniturile SDM din această sursă au scăzut dramatic în ultimii ani

0
DISTRIBUIȚI

Parcarea ilegală a maşinilor în zone interzise precum străzile pietonale, treceri de pietoni sau chiar parcuri a devenit o modă în capitala Banatului. Nici imaginile cu vehicule garate pe şinele de tramvai sau pe zone în care stânjenesc circulaţia vehiculelor RATT nu lipsesc din peisaj.

Odată cu venirea primarului Nicolae Robu în fruntea administrației orașului, încasările Societăţii Drumuri Municipale din activitatea de ridicare a maşinilor parcate ilegal au scăzut drastic. Totul pentru că măsura ridicării maşinilor nu este deloc una populară, iar mulţi din şoferii care s-au văzut nevoiţi să scoată bani din buzunar pentru a-şi recupera maşinile au acuzat abuzuri. Trebuie spus că din 2015, ridicarea maşinilor parcate ilegal a fost interzisă după o hotărâre a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

Societatea Drumuri Municipale a prezentat, la solicitarea PRESSALERT, situaţia ridicărilor de vehicule pe raza municiului Timişoara, între anii 2012 – 2017.

Câți bani a făcut municipalitatea

În 2012, SDM a ridicat 21 de vehicule fără stăpân de pe domeniul public şi 1.568 de vehicule parcate neregulamentar. Valoarea totală a încasărilor pentru ridicările de maşini făcute în 2012 se ridică la 828.056 lei din vehicule parcate ilegal şi la 5.250 de lei din ridicarea vehiculelor abandonate.

În 2013, acelaşi SDM „sălta” de pe domeniul public 23 de rable şi doar 911 vehicule parcate neregulamentar, iar valorea încasărilor ajungea la 395.841 de lei din ridicări de maşini parcate ilegal şi alte 5.750 de lei din ridicarea rablelor. În 2014 cei de la SDM au ridicat de pe domeniul public 30 de rable şi doar 571 de vehicule parcate ilegal. Încasările din ridicarea de rable se ridică la 8.000 de lei şi cele din ridicarea vehiculelor parcate ilegale ajung la doar 276.750 de lei, aproape de patru ori mai puţin ca în 2012.

În 2016 numărul rablelor ridicate de pe domeniul public este aproape dublu, ridicându-se la 49.


Încasările SDM scad dramatic, căci în acelaşi an nu se fac deloc ridicări de vehicule parcate ilegal, astfel că în conturile SDM ajung doar 12.250 de lei din ridicarea de rable. Şi în 2017 SDM ridică 47 de rable de pe domeniul public, cu încasări de 500 de lei. În total, din 2012 şi până în prezent, în conturile SDM au ajuns 1.973.568 de lei din ridicarea a 3.987 de maşini.

Se ridică din nou mașini

La începutul anului 2017, administraţiile locale au primit din nou dreptul de a ridica maşinile parcate neregulamentar. Practic, acestea erau obligate de lege să aibă servicii corepunzătoare, vehicule de ridicare a maşinilor şi spaţii de depozitare. Noutatea consta în faptul că activitatea de ridicare nu mai putea fi efectuată de firme private.

Consiliul Local Timişoara a aprobat reluarea activităţii de ridicare a vehiculelor garate ilegal. Tariful pentru ridicarea acestora a fost stabilit la 150 de lei, însă relocarea acestora costă încă 300 de lei. Practic, şoferii care vor să îşi recupereze vehiculele parcate ilegal scot din buzunar nu mai puţin de 100 de euro. Conform aceleiaşi hotărâri adoptate de CL Timişoara, SDM are dreptul de a ridica şi vehiculele care sunt parcate pe străzile pe care se desfăşoară lucrări de reparaţii, obstrucţionând astfel activitatea vehiculelor care fac reparaţii.

În încercarea de a se asigura că măsura ridicării maşinilor nu îi va aduce o scădere a popularităţii, primarul Nicolae Robu a făcut şi un sondaj pe Facebook, chiar în vara acestui an. „Sondaj privind campania împotriva celor care parchează pe pistele de biciclete. După cum s-a putut remarca, în ultimele zile, urmare a numeroaselor sesizări primite din partea bicicliștilor, am declanșat o campanie de sancționare aspră a celor ce sfidează normele de civilizație și legea, parcând pe pistele de biciclete. Așa cum am afirmat în repetate rânduri, ca primar, sunt preocupat, în egală măsură, atât de fluidizarea traficului auto, cât și de încurajarea folosirii mijloacelor de locomoție alternative ecologice: bicicletă, trotinetă, etc. Or, cei care staționează pe pistele de biciclete îi deranjează profund pe bicicliști, trotinetiști, etc. Dacă sunteți de acord cu campania declanșată, dați Like! Dacă nu sunteți de acord, postați textul «Dislike! Eu vreau să fiu lăsat să parchez unde mă taie capul!» :))”, a scris edilul pe reţeaua de socializare.

Foto: Arhivă

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.