Alimentele care te ajută să lupți cu astenia de toamnă

Alimentele care te ajută să lupți cu astenia de toamnă

0
DISTRIBUIȚI

A venit toamna, iar zilele mai scurte, ploile abundente, răcirea vremii de afară sunt doar câteva din neajunsurile anotimpului care marchează începutul unui nou an şcolar, dar şi încheierea sezonului de concedii.

Iar dacă toamna are părţile ei frumoase şi poate fi uşor catalogată ca anotimpul nostalgicilor romantici, acesta poate avea şi o latură mai puţin plăcută.

Cauze și simptome

Una din cele mai întâlnite boli care ne afectează pe mulţi dintre noi chiar dacă nu conştientizăm acest lucru este astenia de toamnă. Ce este mai exact astenia de toamnă, care sunt principalele simptome şi cum o putem trata vom descoperi în cele de mai jos. Conform specialiştilor, astenia de toamnă este mai frecventă la persoanele care petrec mai mult timp în spaţii închise, în rândul femeilor, a persoanelor cu vârstă între 15 şi 55 de ani şi a persoanelor care au cazuri persoane suferinde de astenie în familie. Statisticile arată că una din zece persoane este afectată de astenia de toamnă.

Printre principalele simptome ale asteniei de toamnă regăsim depresia, apatia, subaprecierea, sentimentele de vină sau de nefericire care nu au cauze ancorate în circumstanţele din viaţa noastră. Anxietatea, neputinţa de a face faţă stresului, schimbările stării de spirit, tulburările de somn, letargia, neputinţa de a face faţă activităţilor zilnice, lipsa poftei de mâncare sau din contra apetitul deschis excesiv înspre alimente de tip fast-food, dar şi dorinţa de a evita socializarea sau chiar activităţile sexuale sunt toate simptome ale asteniei de toamnă.

În principal astenia de toamnă e cauzată de lipsa luminii naturale, dar şi producerea unui exces de melatonină în organism. Nu doar atât, dar corpul nostru are dificultăţi să se adapteze şi la diferenţele de temperatură dintre noapte şi zi.

Cum o putem preveni

Specialiştii ne recomandă să petrecem cât mai mult timp pe afară, chiar dacă sorele nu ne „mângâie” cu razele lui, fiind ascuns după nori.


Dieta echilibrată joacă şi ea un rol important în menţinerea unei stări de spirit bune şi în prevenirea simptomelor asteniei sau în atenuarea acestora. Alimentele care conţin cantităţi ridicate de minerale şi vitamine oferă corpului energie şi ar trebui alese în locul celor de la fast food.

Printre alimentele recomadate de specialişti se numără dovleacul. Graţie efectului uşor sedativ acesta este recomandat pentru combaterea insomniilor, a strărilor de depresie sau a anxietăţii. Conţinutul ridicat de betacaroten, unul din cei mai puternici antioxidanţi naturali, şi conţinutul ridicat de B1, B2, B3, B5, B6, B9 ne ajută să ne menţinem sănătatea psihică, dar şi combatem stresul şi să reducem stările de oboseală excesivă. Cerealele  intergrale se află şi ele pe lista cu alimente benefice, care ne ajută să combatem simptomele oboselii. Conţinutul bogat în glucide face din cereale o sursă excelentă de energie, atât de necesară organismului în această perioadă. Toamna nu aduce numai o scădere a duratei zilei, ci şi temperaturi mai mici, care se traduc prin apariţia răcelilor. Aliaţi de nădejde în menţinerea unui sistem imunitar puternic sunt citricele. Pomelo, portocalele, lămâile şi mandarinele ar trebui să se afle pe lista cu alimente nelipsite din bucătăria noastră, graţie continutului ridicat de antioxidanţi, nutrienţi cu proprietăţi anticancerigene şi a cantităţii ridicate de vitamina C.

Exerciţiile fizice au şi ele un rol important în combaterea asteniei, căci ne pun sângele în mişcare. Acestea ajută şi la îmbunătăţirea stării de spirit. Viaţa socială joacă şi ea un rol extrem de important. Ieşirile cu prietenii, activităţile sociale, plimbările în aer liber sunt aliaţii perfecţi în combaterea simptomelor asteniei de toamnă. Cei care nu reuşesc să combată simptomele asteniei cu ajutorul sfaturilor de mai sus pot consula şi un psihoterapeut, care le poate oferi consiliere de specialitate şi îi poate ajuta cu sfaturi aplicate.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.