Pasarelă pietonală spectaculoasă și un nou pod auto cu patru benzi peste...

Pasarelă pietonală spectaculoasă și un nou pod auto cu patru benzi peste Bega, realizate în 2018 la Timișoara, în zona ansamblului rezidențial ISHO FOTO

0
DISTRIBUIȚI

Timișoara va avea, până la sfârșitul anului viitor, una dintre cele mai spectaculoase pasarele pietonale din România, plus un nou pod auto cu patru benzi. Asta după ce Mulberry Development, dezvoltatorul proiectului ISHO, cel mai mai modern ansamblu rezidențial care se construiește la Timișoara, a finalizat proiectarea pasarelei și a podului, parte din soluția propusă pentru realizarea inelului II de circulație, planificat să traverseze zona Take Ionescu.

Proiectarea pasarelei pietonale, precum și a noului pod peste Bega a costat peste 150.000 de euro, iar proiectele vor fi donate Primăriei Timișoara până la sfârșitul lunii octombrie. Apoi, urmează ca municipalitatea să lanseze licitația pentru execuția lucrărilor, banii pentru realizarea celor două obiective fiind alocați din bugetul local. Potrivit estimărilor reprezentanților ISHO, investiția nu ar trebui să coste mai mult decât realizarea oricărui alt pod din Timișoara, adică în jur de câteva milioane de euro.

“Tot acest proiect, pasarelă pietonală și pod auto, este finanțat ca proiectare de către noi și urmează să fie donat Primăriei Timișoara în vederea realizării. Excepție este porțiunea bulevardului care traversează terenul nostru, noi vom face realizarea fizică a acestei bucăți de bulevard și vom dona primăriei terenul cu bulevardul deja realizat. Din punctul de vedere al traficului pietonal și de biciclete, soluția propusă se referă la realizarea conectivității dintre două zone istorice importante: Piața Unirii și Piața Traian. Soluția generată de noi va asigura o legătură coerentă a inelului II de circulație de pe strada Baader, peste pod până la sensul giratoriu de pe strada Pestalozzi unde se leagă de inelul existent. Venim cu o propunere pentru o utilitate publică care stă în picioare oriunde în Europa, atât din punct de vedere funcțional, cât și estetic, în deplină armonie cu dezvoltarea urbană din zonă, dată de proiectul imobiliar multifuncțional ISHO”, a explicat, astăzi, Ovidiu Șandor, dezvoltatorul ISHO.

În ceea ce privește propunerea pentru podul peste Bega, potrivit reprezentanților ISHO, aceasta este “simplă și eficientă, dar elegantă și bine integrată, urmărind să ofere o soluție pragmatică, funcțională pentru două benzi de circulație pe sens și implică costuri optime de implementare“. De asemenea, pasarela pietonală va include un amfiteatru spectaculos ce coboară pe malurile Begăi și pune un accident deosebit de iluminatul pe timp de noapte.

„Pasarela pietonală trebuie să fie mai mult decât un dispozitiv de trecere, ci un loc pe Bega în care să vii să stai, să-l folosești în mai multe feluri. Proiectul prevede și un ponton folosit pentru stația de vaporeto, încorporat în structura pasarelei.


Pontonul, precum și tot amfiteatrul ce coboară la Bega vor fi un punct de reper, un punct de atracție, ne propunem să atragem lumea spre malurile Begăi și spre activitățile pe care le pot derula acolo”, a explicat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, Bogdan Zaha, arhitectul pasarelei.

Prezent la conferința de presă, Nicolae Robu a declarat că Timișoara va deveni mai frumoasă și mai funcțională după ce pasarela pentru pietoni și noul pod peste Bega vor fi realizate. De asemenea, primarul Timișoarei dă asigurări că anul viitor vor începe și se vor termina lucrările și la podul Jiul.

„Poate lucrările nu încep în 2017, dar în 2018 devreme sigur se va întâmpla. Sunt șanse ca în acest an măcar licitația să o lansăm. Ne permitem să facem cele două poduri și pasarela pietonală din bugetul local. Putem și vom susține realizarea tuturor celor trei obiective în 2018”, a explicat Nicolae Robu.

Eduard Petzek, inginerul din cadrul proiectului, estimează că lucrările la pod ar trebui finalizate în opt luni. În cazul pasarelei pietonale, lucrările s-ar putea întinde și pe parcursul a 12 luni.

„Nu știm cât durează execuția. Este un concept nou pentru România, dar este o chestiune perfect realizabilă”, a precizat arhitectul pasarelei, Bogdan Zaha.

În ceea ce privește ansamblul rezidențial ISHO, Ovidiu Șandor spune că și-a propus să finalizeze lucrările la toate clădirile până în anul 2020.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.