Echipaj fără corabie: cât a cheltuit Societatea de Transport Public pe instruirea...

Echipaj fără corabie: cât a cheltuit Societatea de Transport Public pe instruirea a 15 marinari pentru vaporașele care stau la mal

0
DISTRIBUIȚI

După ce Primăria Timișoara a cheltuit nu mai puțin de 700.000 de lei pe achiziționarea vaporașelor care ar fi trebuit să facă parte din rețeaua de transport în comun a Timișoarei, dar să circule pe Bega, acest proiect continuă să solicite banul public. Asta deși ambarcațiunile stau, cuminți, la mal, așteptând ca un grup întreg de instituții oficiale să găsească o soluție ca să le pună în mișcare. De data asta, fondurile au fost cheltuite de Societatea de Transport Public Timișoara (STPT), în „curtea” căreia sunt acum vaporașele. Astfel, ca parte a pregătirilor pentru punerea în funcțiune a ambarcațiunilor, STPT a plătit pregătirea a nu mai puțin de 15 marinari care să le conducă. Angajații fostei RATT au fost școliți vreme de șase luni la Galați contra sumei de 45.179 de lei. În plus, regia le-a asigurat viitorilor marinari și cazare în valoare de 32.962 de lei. Rugați să comenteze cheltuielile făcute, reprezentanții societății susțin că au respectat legea în toate procedurile.

„În anul 2016, RATT (STPT – n.r) a trimis 15 angajați la Galați pentru instruire. Cursul a durat din luna mai până în luna octombrie. Sumele sunt stabilite prin CERONAV Galați, autoritate care aparține de Ministerul Transporturilor. Sumele sunt stabilite prin hotărâre de guvern”, a explicat, pentru PRESSALERT, Diana Pleșa, purtător de cuvânt al RATT, devenită Societatea de Transport Public Timișoara, după trecerea de la regie la societate comercială.

Șampanie pentru Burebista

Contribuție a municipalității în cadrul proiectului de reabilitare a malurilor Begăi, cele șapte ambarcațiuni au fost furnizate de firma Spat Yard și inaugurate cu fast în 2016, de ziua primarului Nicolae Robu. Din peisaj nu au lispit camerele de luat vederi, șampania și anunțurile triumfaliste.


Primarul Nicolae Robu se lăuda că Timișoara este singurul oraș din țară care asigură nu doar transport public în comun cu autobuze și tramvaie și biciclete de închiriat, dar și cu vaporașe pe Bega.

Deși au circulat o vreme în regim de probe, vaporașele nu pot fi puse în funcțiune pentru a asigura transportul în comun pe Bega întrucât, de mai bine de un an,  Ministerul Transporturilor nu reușește să înființeze o structură care să reglementeze administrarea canalului navigabil. Cu alte cuvinte, vaporașele au fost cumpărate de primărie și cedate Regiei Autonome de Transport Timișoara, care însă nu poate gestiona canalul Bega aflat în administrarea Administrației Bazinale a Apelor Banat. Astfel, până la înființarea unei autorități din care să facă parte entitățile amintite mai sus, cele șapte vaporașe botezate de primarul Robu cu numele a şapte personalităţi istorice: Burebista, Decebal, Traian, Glad, Huniade, Savoya și Economu vor rămâne ancorate la malul Begăi.

 

Promisiuni pentru deblocarea circulației vaporașelor pe Bega

Cu aproximativ o săptămână înainte să demisioneze din fruntea Ministerului Transporturilor, Răzvan Cuc, declara în cadrul unei vizite în capitala Banatului că  „a fost un secretar de stat care a avut o întâlnire la Timişoara, dacă nu mă înşel inclusiv cu domnul primar. Ne-au prezentat o soluţie. Discutasem despre înfiinţarea unei autorităţi care să gestioneze această problemă. Este în atenţia noastră şi o să mai discut la minister. Nu ştiu să vă spun în momentul de faţă. O să discut cu secretarul de stat pe naval. Eu ştiu că este o dorinţă foarte acută a domnului primar. Eu am discutat în general cu autorităţile. Îmi spusese şi prim-ministrul de această problemă, tocmai de aceea încercăm să găsim o soluţie cu toţi factorii implicaţi şi o vom găsi. Probabil, până la sfârşitul anului”, a spus Cuc.

În ciuda promisiunilor făcute de ministru, primarul Timișoarei, Nicolae Robu, se arată precaut și spune că dacă ministerul nu reușește să deblocheze circulația vaporașelor pe Bega până la finele acestui an, va merge până la Comisia Europeană.

„Nu vrem decât ca această structură să existe, pentru a face regulamentul care trebuie să fie promovat de către o structură abilitată prin lege. Vrem să existe, să aprobe regulamentul, să stabilească semnalizarea pe canal și noi să putem da drumul vaporașelor. Cred că nu ar da bine deloc pentru România să fim nevoiți să ne adresăm Comisiei Europene. Cred că nu ar da deloc bine, dar între două rele eu aleg răul de a ieși dintre granițele țării pentru rezolvarea acestei probleme”, a declarat Robu, la începutul acestei luni.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.