În pași de melc: doar 15 kilometri de autostradă, recepționați pe tronsonul...

În pași de melc: doar 15 kilometri de autostradă, recepționați pe tronsonul Lugoj – Deva, au fost dați în folosință în 2017, în România

0
DISTRIBUIȚI

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a recepţionat 15,4 kilometri de autostradă, lungimea totală a şoselelor de mare viteză ajungând la 748. Alţi 21 de kilometri sunt aproape finalizaţi, dar încă nu pot fi daţi în folosinţă, a anunţat duminică, într-un comunicat, CNAIR, citat de Mediafax. „În luna martie 2017, CNAIR SA a recepţionat primii 15,4 km de autostradă din acest an, pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Pe trei dintre secţiuni (A, B, C) şi la Nodul Margina, a fost deschisă circulaţia doar după ce CNAIR SA a efectuat expertize tehnice privind calitatea lucrărilor executate, iar constructorului (Asocierea Salini Impregilo SpA – S.E.C.O.L. SpA), i s-a cerut să ofere o garanţie suplimentară de patru ani, pentru anumite lucrări.


Din decembrie 2015, aceasta a fost practic prima inaugurare a unui nou segment de autostradă şi a făcut ca numărul de km de şosea de mare viteză pe care se circulă acum în România să ajungă la 748”, se arată în comunicatul CNAIR.

În luna noiembrie a acestui an au fost recepţionaţi încă 8,7 km de autostradă, pentru sectorul Gilău-Nădăşelu. În ceea ce priveşte lucrările la proiectele de autostrăzi aflate în execuţie „s-a obţinut anul acesta un important progres pe majoritatea şantierelor. Aceasta şi datorită strategiei CNAIR SA, care începând din acest an a decis să urmărească atent şi permanent evoluţia lucrărilor pe şantiere”. Compania precizează, că „deşi este mai puţin vizibilă pentru opinia publică, evoluţia lucrărilor se transpune practic tot în km de autostradă construiţi. O mare parte din lucrările începute cu ani în urmă au avut în 2017 cel mai mare progres”.

În continuare, „lucrările la lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva au evoluat cu 25% anul acesta, pornind de la 48% în luna ianuarie şi ajungând la un progres fizic de 73% la ora actuală. Acest lot putea fi mult mai avansat, dacă în anii anteriori ar fi fost soluţionată problema peşterii cu lilieci de la Şoimuş, care a ţinut practic în loc antreprenorul o lungă perioadă de timp”mai arată CNAIR.

„Tot prin schimbarea modului de abordare a problemelor, CNAIR SA a reuşit în 2017 să obţină relocarea liliecilor din peştera respectivă şi astfel în luna septembrie să poată acorda constructorului permisiunea legală de a relua lucrările în zonă. Contractul pentru acest proiect a fost semnat în anul 2013, iar evoluţia medie anuală a lucrărilor, până în luna ianuarie 2017, a fost de 12%”, se menţionează în comunicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.