The Case, următorul nivel. Una dintre trupele din „noul val” al muzicii...

The Case, următorul nivel. Una dintre trupele din „noul val” al muzicii timișorene a lansat deja două albume

0
DISTRIBUIȚI

The Case este o formaţie de rock alternativ din Timişoara care şi-a făcut debutul în primăvara anului 2012. Doi ani mai târziu, muzicienii au lansat un material discografic care cuprinde şase piese, fiecare având un mesaj diferit. Încă din primii ani de existenţă, The Case a fost invitată să susţină recitaluri în cadrul unor festivaluri ca B’estfest Summercamp, PadinaFest, Route 68 Summerfest, Rocker`s Challenge, SnowFest sau AccesArt.

„Primul disc a fost primit cu mici reţineri, sau cel puţin aşa ni s-a părut nouă. Ulterior am ajuns la concluzia că atunci când am intrat în studio nu ştiam exact ce înseamnă să produci un material discografic pe cont propriu. Am lucrat destul de mult la el, dar din păcate nu aveam o etică de muncă bine stabilită, reveneam des peste piese cu modificări majore, mai pe scurt am experimentat poate prea mult. Asta s-a vazut atât în timpul necesar pentru înregistrări cât şi în conţinut. Cu toate acestea, avem câteva piese de care suntem destul de mândri şi acum“, spune solistul trupei, Alfred Ciprian Paros.

Cel de-al doilea material discografic al timişorenilor a fost lansat în luna decembrie a anului trecut printr-un concert desfăşurat la Reflektor Venue. The Case – trupa alcătuită din Alfred Ciprian Paros (voce, chitară), Adrian Istodorescu (chitară, backing vocals), Cristian Paros (clape), Andrei Cimpean (chitară bas) şi Mihai Bele (tobe) – a reuşit să smulgă aplauze sincere, „executând“ la faţa locului un rock modern cu diverse influenţe stilistice.

„Cu cel de-al doilea disc lucrurile au stat diferit. De data asta ne-am făcut temele, am lucrat la detalii, la dinamica pieselor, iar când am ajuns în studio era deja altceva. Cred că asta se observă la produsul final care, după noi, este superior calitativ primului EP. S-au vândut aproape toate copiile albumului, ceea ce ne-a încurajat mult. Recenziile au fost destul de bune la albumul «Own The Night», iar asta ne face să lucrăm şi mai serios la următorul material“, spune solistul trupei.

Nu depind de banii din muzică

Una din piesele timişorenilor, „Tumbleweed”, a fost inclusă şi pe compilaţia Global Battle of the Bands, o radiografie a muzicii underground din România, iar câteva piese din repertoriul trupei au fost difuzate la radiourile autohtone şi au avut parte de un feedback cât se poate de pozitiv. Am fost curioşi să aflăm cât de greu este să faci muzică rock alternativă în România, ţara unde majoritatea radiourilor sunt axate pe o muzică facilă.

„Întrebarea dacă este dificil să faci muzică în România cred că a devenit deja retorică.


În ceea ce ne priveşte, am avut şansa ca niciunul dintre noi să nu depindă de veniturile din muzică. Chiar mai mult, ne-am permis să ne asumăm unele cheltuieli. Spre exemplu, am suportat integral costurile de producţie ale ambelor materiale discografice. Au fost cazuri în care am avut cheltuieli destul de mari, doar ca să cântam la un eveniment. Pentru orice trupă mică şi nu numai, aceste cheltuieli sunt inevitabile dacă vrei să duci lucrurile la următorul nivel“, spune solistul trupei.

Timișoara, destul de slabă

Printre planurile trupei The Case se numără lansarea unui nou material discografic programat pentru finalul anului 2018, care va fi promovat evident de concerte şi videoclipuri noi. Chiar dacă, în opinia solistului trupei, scena rock din Timişoara este destul de slabă, publicul este tot mai emanicipat şi lucrurile au toate şansele să se îmbunătăţească.

„Scena din Timişoara este, după mine, destul de slabă. Mă refer aici la numărul de trupe care reuşesc să aibă activitate constantă, şi nu la valoarea lor, pentru că sunt trupe cu foarte mult potenţial în oraş. Asta se datorează şi faptului că nu există, în zona noastră cel puţin, niciun fel de formă de organizare a trupelor. Totodată, se acceptă prea multe compromisuri, atât din partea organizatorilor de evenimente cât şi din partea trupelor. Lineup-urile de la majoritatea festivalurilor se fac la pachet, de către agenţii de booking care au acaparat aproape toate trupele mari, şi care împing aceleaşi trupe de linia 2 sau 3 în festivaluri. Practic tu, ca şi trupă nereprezentată, ai mici şanse să intri şi aproape că nici nu se mai pune problema să obţii un deal decent. Eu cred totuşi că se poate face ceva în sensul ăsta şi chiar am discutat cu câţiva colegi din domeniu să încercăm să preluam noi iniţiativa. Deocamdată suntem în faza de proiect, dar lucrurile au toate şansele să se materializeze în curând. Partea bună este că se vede o emancipare a publicului care vine la concerte. Adică, interesul este focusat mai mult spre muzica trupelor, spre repezentaţia live, şi nu doar spre imagine. Lumea pare că începe să înţeleaga faptul că o susţinere a trupelor prin participarea la concerte şi prin plata unui bilet la intrare ajută enorm şi dă libertatea trupelor de a nu compromite actul muzical“, a mai spus solistul trupei The Case.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.