USR Timiş, comparaţie între transportul în comun din Timişoara şi Oradea. Care...

USR Timiş, comparaţie între transportul în comun din Timişoara şi Oradea. Care sunt diferenţele majore

0
DISTRIBUIȚI

Acuze dure aduse de USR Timiș conducerii Societății Publice de Transport Timișoara. USR-iștii sunt de părere că subvențiile acordate de Primăria Timișoara pentru din ce în ce mai multe categorii de cetățeni sunt de fapt un mod de a masca inefeciența regiei.

Pe vremea când era senator al PNL Timiș, Nicolae Robu numea RATT o „gaură neagră” pentru bugetul local. Ajuns primar, Robu nu doar că nu a schimbat conducerea regiei, dar a și crescut numărul de beneficiari de subvenții de șase ori. Dacă în 2012 actuala STPT primea subvenții de 10 milioane de lei pentru gratuități, în 2016 fosta regie a primit 60 de milioane de lei de la bugetul Timișoarei, pentru plata gratuităților. USR Timiș a realizat o comparație între activitatea STPT și cea a regiei de transport local din Oradea.

„Administrația Timișoarei este una dintre cele mai ineficiente administrații de mare oraș din România.


Cel puțin la capitolul transportului public, o scurtă comparație a Timișoarei cu Oradea arată diferențele majore între cele două orașe. Cu o infrastructură de transport în comun și un parc auto la 75% din cele ale Timișoarei, 3 milioane de kilometri acoperiți anual de OTL (Oradea Transport Local) față de 4 milioane de STPT, Primăria Oradiei subvenționează cu 16 milioane lei pe an compania locală (ce are cheltuieli de aprox. 53 milioane lei), față de cei 70 de milioane lei previzionați doar ca subvenție pentru STPT în 2018 (la un buget de 107 milioane lei). Dincolo de asta, ineficiența STPT este ilustrată și de supradimensionarea personalului, societatea orădeană având un număr de angajați de 59% din personalul societății timișorene. Echipa de management a societății de transport local din Oradea este recunoscută pentru profesionalism, ultimul director general al OTL fiind acum responsabil de transportul în comun în Dubai, oraș de unde Primarul Robu ne-a adus doar conceptul de fântână cântătoare.
Administrația PNL eșuează constant în administrarea orașului nostru. Transportul local este într-o stare dezastroasă, iar prin asta îi face pe mulți timișoreni dependenți de autoturismul personal. Timișoara e sufocată de mașini în lipsa unei alternative de transport decente, ceea ce conduce la creșterea poluării și scăderea calității vieții. Acest cerc vicios trebuie rupt”, transmite Ruben Lațcău, vicepreședinte USR Timișoara.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.