Câți bănățeni cu probleme cu creditele cer păsuiri de la bănci

Câți bănățeni cu probleme cu creditele cer păsuiri de la bănci

0
DISTRIBUIȚI

Potrivit unei analize realizate de către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), la nivel național, în cursul anului 2017 și în primele luni din 2018, au fost depuse aproape 750 de cereri conforme. Este vorba de persoane care aleg să-și rezolve dividentele cu băncile pe cale amiabilă.

Dintre acestea, doar 2,32%, adică 17 persoane, sunt din Banat. La polul opus se află Regiunea București – Ilfov, cea mai dezvoltată zonă a țării, de unde provin aproape jumătate din cererile conforme primite de CSALB. Reprezentanții instituției au realizat și un studiu, care arată că cei mai mulți români care au o problemă cu creditul luat de la bancă sunt bărbați (60%), provin din mediul urban și au vârste cuprinse între 31 și 50 ani.

Potrivit datelor CSALB, bărbații sunt mai înclinați către rezolvarea conflictelor cu băncile pe cale amiabilă pentru că aceștia accesează ȋntr-o proporţie mai ridicată credite bancare.


Cererile provin, ȋntr-o proporţie covârşitoare (88%), din mediul urban. În acelaşi timp, consumatorii care apelează la serviciile CSALB provin, ȋn cea mai mare parte, din populaţia activă, datele analizei arătând că aproximativ 63% dintre aceştia au vârste cuprinse între 31 și 50 de ani. Interesant este faptul că un procent semnificativ, de circa 16%, provine din rândul persoanelor aflate aproape de sau la vârsta pensionării (ȋntre 61 şi 80 de ani).

Ce vor românii cu credite de la bănci

Potrivit datelor centralizate de CSALB, 90% dintre solicitări se referă la credite, în timp ce doar 10% reprezintă probleme din sfera altor servicii bancare sau leasing.

Astfel, cele mai multe solicitări primite de la consumatori se referă la diminuarea soldului creditului, eliminarea unor comisioane (de administrare, de urmărire, de risc, de monitorizare), reducerea sau recalcularea dobânzilor, eliminarea anumitor clauze contractuale, probleme cu transferurile bancare, probleme referitoare la executarea silită, reeșalonarea, refinanțarea sau rescadenţarea creditului, repunerea în graficul de rambursare, restituirea unor comisioane (de administrare, de analiză, de risc, de urmărire), restituirea unor sume sau scoaterea din Biroul de Credit.

Aproape jumătate dintre cererile conforme au fost transformate în dosare, adică acceptate de bănci sau IFN-uri pentru a fi rezolvate la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar, în timp ce 32% se află în faza de analiză internă a documentelor trimise de consumatori.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.