Ce ”mănâncă” un stomac fericit: alimente recomandate celor care au gastrită

Ce ”mănâncă” un stomac fericit: alimente recomandate celor care au gastrită

0
DISTRIBUIȚI
Foto: zootanicals.com

Suferiţi de dureri de stomac care vă împiedică să dormiţi sau să vă bucuraţi de micile plăceri ale vieţii? S-ar putea ca diagnoscticul afecţiunii dumneavoastră să fie gastrita, o boală care afectează din ce în ce mai mulţi români. Printre cauzele apariţiei gastritei se numără mesele neregulate, consumul excesiv de cafea, medicamentele în exces sau alimentele uscate şi bogate în grasimi. Este bine să ştiţi că multe din simptomele supărătoare ale gastritei, precum senzaţia de arsură la stomac, durerile abdominale, greaţa și balonarea pot deveni simple amintiri cu mici ajustări ale dietei.

Printre principalele alimente care amplifică simptomele neplăcute ale gastritei se numără cele picante, dulci sau cele cu gust amar. Este important de precizat că atunci când suferiţi de gastrită orarul meselor trebuie respectat cu stricteţe. Cu alte cuvinte, dacă doriţi să scăpaţi de durerile de stomac, e necesar să mâncaţi de cei puţin cinci ori pe zi, adică să serviţi mesele principale ale zilei şi două gustări. O altă recomandare esenţială pentru cei care suferă de gastrită este mediul în care iau mesele. Este important să evitaţi mediile şi situaţiile stresante atunci când mâncaţi.

Mai jos vă prezentăm o listă cu alimente care pot fi consumate pentru a vă atenua simptomele gastritei.

Consumul de lichide

Ştim deja recomandarea medicilor: consumaţi zilnic doi litri de lichide. Ei bine, mulţi dintre noi nu reuşim să respectăm această indicaţie, astfel că nu de puţine ori simţim că ni se face sete. Specialiştii însă ne atenţionează că atunci când apare senzaţia de sete, organismul este deja deshidratat. Consumul de lichide este recomandat în special celor care se confruntă cu simptome specifice gastritei. Lichidele ajută digestia şi reglează tranzitul intestinal.


Pe lista cu lichide recomandate se află ceaiurile, sucurile proaspete sau sucurile de fructe.

Evitaţi proteinele

Dacă obişnuiţi să consumaţi alimente bogate în proteine, ar fi bine să vă reconsideraţi alegerile alimentare. Consumul de mezeluri sau cărnuri foarte grase şi de fasole sau linte duce la apariţia gazelor, a balonării şi la acutizarea crampelor abdominale. Astfel, pentru a vă asigura că vă bucuraţi de o stare de confort, este bine să renunţaţi la aceste alimente.

Fulgii de ovăz

Zincul, cuprul, fierul, tiamina şi fibrele solubile sunt doar câţiva din nutrienţii de care organismul dumneavoastră se va bucură de fiecare dată când alegeţi să consumaţi fulgi de ovăz. Aceştia sunt recomandaţi de medici în tratarea durerilor de stomac cauzate de gastrită. Graţie conţinutului ridicat de fibre solubile care se umflă odată ajunse în stomac la contactul cu apa, fulgii de ovăz absorb toxinele şi grăsimile nesănătoase, purificându-ne organismul.

Orezul

Este una din cele mai populare garnituri prezente extrem de des pe mesele românilor. Delicios, săţios şi plin de nutrienţi, orezul face adevărate miracole atunci când vine vorba de dureri de stomac. Consumat fiert şi fără sare sau alte condimente, orezul are rol de pansament gastric şi ajută la calmarea durerilor cauzate de gastrită sau de alte cauze. Acelaşi orez fiert şi simplu le este recomandat şi persoanelor care ţin dietă.

Ghimbirul

Din ce în ce mai popular în România, aromatul ghimbir ne ajută nu doar să ne îmbunătăţim sistemul imunitar şi să luptăm împotriva răcelilor sau a infecţiilor diverse, ci şi să scăpăm de supărătoarele dureri de stomac. Mulţumită substanţelor din compoziţia sa, ghimbirul neutralizează acizii din stomac, favorizând activitatea tractului digestiv. Consumul de ghimbir ne scapă de balonări şi de simptomele deranjante ale gastritei.

Bananele

Cu un conţinut ridicat de magneziu, potasiu şi grăsimi vegetale, bananele sunt o sursă excelentă de nutrienţi şi un adevărat izvor de sănătate. Se recomandă să fie consumate în special la micul dejun, graţie conţinutului ridicat de fibre şi aportului caloric. Bananele sunt extrem de eficiente în combaterea durerilor de stomac, astfel că dacă vă începeţi ziua cu o banană, aveţi toate şansele să vă simţiţi bine pe tot parcursul zilei.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.