CNAIR, aspru criticată după ce a anunțat că a descoperit probleme pe...

CNAIR, aspru criticată după ce a anunțat că a descoperit probleme pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva: “Dorește să găsească motive pentru rezilierea contractului” FOTO

0
DISTRIBUIȚI
<


p>

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a criticat, ieri, pe Facebook, activitatea constructorului de pe șantierul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, Holdea – Ilia. Astfel, în urma unui control inopinat efectuat marți, o echipă a CNAIR a constatat “o slabă mobilizare, insuficientă pentru realizarea proiectului în parametrii normali și la timp”, dar și o serie de alte nereguli.

Pe de altă parte, Asociația Pro Infrastructură, un ONG care monitorizează proiectele de infrastructură din România, consideră că CNAIR a căutat mai mult să găsească motive pentru rezilierea contractului cu antreprenorul de pe lotul 3.

“Reprezentanții CNAIR s-au deplasat pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii A1 Lugoj-Deva pentru a inspecta mobilizarea constructorilor și au constatat că este necorespunzătoare pe cele două tronsoane, neluând în considerare că în această perioadă a anului, în proximitatea sărbătorilor pascale, constructorii își iau câteva zile libere. În acest context, vizita „inopinată” și poziția extrem de dură, în special la adresa constructorului de pe lotul 3 (Comsa), denotă rea-voință, lipsă de înțelegere față de un partener comercial și duplicitate, cei din CNAIR înțelegând până la urmă motivele activității slabe, însă doar pentru antreprenorul de pe lotul 4 (UMB), probabil dorind să găsească motive pentru rezilierea contractului cu spaniolii de la Comsa”, au transmis reprezentanții ONG-ului, pe Facebook.

De asemenea, Asociația Pro Infrastructură consideră că rezilierea contractului cu antreprenorul de pe lotul 3 ar fi “dezastruoasă” în acest stadiu al lucrărilor, astfel că deschiderea circulației ar putea fi amânată cu câțiva ani.

“O astfel de reziliere în acest stadiu ar fi dezastruoasă, atât din punct de vedere al deschiderii circulației, care ar fi amânată cu câțiva ani, dar și din punct de vedere al revendicărilor financiare ale antreprenorului general care ar fi cerute din cauza gestionării complet greșite a contractului de către CNAIR”, consideră ONG-ul.

Totodată, Asociația Pro Infrastructură susține că dacă pe lotul 4 lucrările la autostradă au fost sistate complet în această săptămână, pe lotul 3 “chiar s-a muncit și s-a avansat în aceste zile”. Dovadă stau imaginile realizate de un pasionat de infrastructură chiar în ziua în care o echipă CNAIR a venit în control pe șantierul lotului 3, care arată că “cei de la Comsa erau prezenți pe tot șantierul și executau lucrări de asfaltare, umpluturi, turnare beton, taluzare și construcție parcări”.

“În plus, problemele invocate de cei din CNAIR pentru lotul 3 sunt fie afirmații mincinoase, fie dezinformări! Soluția tehnică pentru stabilitatea terasamentelor la kilometrul 76 (zona nodului rutier de la Ilia) a fost prezentată de constructor și aprobată de către consultantul lucrării. Mobilizarea este una suficientă pentru ca lucrările din contract să fie finalizate în acest an dacă se rezolvă situația contractuală și disputele, așa cum afirmă și consultantul de pe acest proiect. În plus, după Paște, această mobilizare va crește considerabil. Nu se poate vorbi despre o incapacitate a antreprenorului de a continua și finaliza proiectul, atât timp cât sectorul de autostradă se află la un procent fizic de peste 80%, conform datelor oficiale oferite chiar de CNAIR. Toate aceste lucrări au fost verificate de consultant și plătite de CNAIR. A identifica drept unic vinovat constructorul pentru problemele tehnice apărute este o abordare incorectă, iresponsabilă, care manipulează opinia publică”, transmite Asociația Pro Infrastructură.

În final, reprezentanții ONG-ului le solicită oficialilor din CNAIR să își schimbe abordarea și să trateze într-un mod mult mai responsabil aceste “investiții vitale pentru dezvoltarea țării”.

Foto: Asociația Pro Infrastructură

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.