Nicio șansă pentru deschiderea circulației pe lotul 4 al Autostrăzii Lugoj –...

Nicio șansă pentru deschiderea circulației pe lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva în acest an. Care este motivul FOTO

0
DISTRIBUIȚI
<


div class="press-in-article" style="margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: center; margin-top: 5px; margin-bottom: 5px; " id="press-28414316">

Nu există nicio șansă ca lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva, care va face legătura între Ilia și Șoimuș, să fie deschis circulației în acest an. Cel puțin asta susține Asociația Pro Infrastructură care, la începutul acestei săptămâni, a realizat un fotoreportaj pe șantierul acestui tronson.

“Aproximativ jumătate (între nod Ilia și cariera de piatră de la Bretea Mureșană) din cei 22,139 km ai tronsonului sunt gata. Pe restul lotului, constructorul are în continuare mult de muncă, în special la „dealul liliecilor”, punctul nevralgic al șantierului. Nodul Șoimuș este într-un stadiu avansat, la fel și viaductul și debleul Brănișca. Încă se lucrează la relocarea stâlpilor LEA în apropiere de Mintia. Ne apropiem de final pe segmentul dintre pescărie și debleul Brănișca, acolo unde avem straturi de asfalt proaspăt așternut. Mai greu se înaintează la zidurile de sprijin de la Bretea Mureșană, dar și aici autostrada începe să prindă formă”, explică reprezentanții ONG-ului care monitorizează proiectele de infrastructură, pe Facebook.

În acest moment, stadiul oficial al proiectului este de aproximativ 76%, iar Asociația Pro Infrastructură spune că se va putea circula pe acest tronson abia anul viitor, pentru că mai este mult de muncă.

“În ciuda promisiunilor repetate ale șefilor CNAIR și speranțelor celor mai optimiști pasionați de infrastructură, estimările noastre obiective, realiste, spun că vom putea circula pe acest tronson abia în 2019. De ce? Din cauza numeroaselor provocări tehnice din „dealul liliecilor” (unde volumul de muncă este imens) și din cauza blocajului birocratic total de pe lotul vecin pe care se află nodul Ilia (fără de care nu am putea circula chiar dacă lucrările ar fi gata „mâine”)”, au transmis reprezentanții ONG-ului, pe rețeaua de socializare.

Antreprenorul de pe lotul patru al Autostrăzii Lugoj – Deva a intrat în vacanță, în această săptămână, urmând să revină la muncă după 16 aprilie.

Cei 22 de kilometri ai lotului patru al autostrăzii Lugoj – Deva trebuiau finalizați în mai 2016, costul lucrărilor fiind estimat la aproape 420 milioane de lei, fără TVA. Lucrările pe cele trei loturi ale autostrăzii din vestul țării au început în 2013 și 2014. În total, autostrada Lugoj-Deva va avea în jur de 100 de kilometri.

Foto: Asociația Pro Infrastructură

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.