Atenţie la ofertele înşelătoare din domeniul utilităţilor publice. O companie s-a plâns...

Atenţie la ofertele înşelătoare din domeniul utilităţilor publice. O companie s-a plâns autorităților de abuzuri

0
DISTRIBUIȚI

De mai multe luni, pe uşile de acces ale mai multor blocuri timişorene au apărut diferite afişe prin care oamenii erau informaţi să fie acasă într-o anumită perioadă a zilei „pentru semnarea noilor contracte” pentru diferite servicii din domeniul utilităţilor. Mulţi dintre oameni, obişnuiţi cu un singur furnizor în domeniu, s-au lăsat înşelaţi de asemenea informări.

Una dintre principalele companii de pe piaţă avertizează asupra unor asemenea „ofertele” de schimbare a contractului de furnizare electricitate şi gaze naturale. „Poţi să fii victima unor practici înşelătoare!”, anunţă aceştia.

„În ultimele luni, numeroase persoane ne-au adus la cunoştinţă că au fost induse în eroare, chiar înşelate, de reprezentanţi ai unor companii de furnizare de electricitate şi gaze naturale, în vederea încheierii unui nou contract. Abordarea la domiciliu a consumatorilor cu solicitarea documentelor de identitate şi a unei facturi mai vechi, cu o argumentaţie verbală neacoperită de contract şi necesitatea unor semnături ale clientului pe anumite documente, fără a da timp pentru a fi citite şi înţelese, reprezintă „reţeta” ce ne-a fost semnalată”, au anunţat reprezentanţii E-ON.

Orice consumator are dreptul să îşi aleagă și să schimbe furnizorul de energie (electricitate și/sau gaze naturale), prin alegerea unei oferte negociate din piața liberă, dar în acelaşi timp are şi dreptul de a nu fi supus unor practici înşelătoare, prin omiterea cu bună ştiinţă, a unor informaţii importante sau prin oferirea unor informaţii false.

„E.ON încurajează concurenţa, dar nu şi practicile neloiale sau înşelătoria.


Tocmai de aceea am luat o serie de măsuri conform legislaţiei din România şi normelor stabilite de Autoritatea Naţională de Reglementare din domeniul Energiei (ANRE), împotriva celor care distribuie mesaje neadevărate şi înşelătoare şi rugăm consumatorii să ne sesizeze practicile neconcurenţiale ale furnizorilor de energie. Toate sesizările primite de la clienţi sunt redirecţionate către autorităţile statului, iar persoanele care sunt într-o situaţie similară sunt consiliate pentru a fi identificată cea mai bună soluţie”, au mai anunţat reprezentanţii companiei.

Aceasta mai face şi o serie de recomandări referitoare la semnarea unor noi contracte: citirea cu atenţie a conținutului tuturor documentelor puse la dispoziţie; nu se semnează nimic dacă lipsesc informații – prețuri, termene de plată, valori taxă de reziliere etc., sau există câmpuri necompletate; vă asiguraţi că că aţi înţeles condițiile contractului și că acestea sunt în folosul beneficiarului.

Situaţii similare celor sesizate pentru gaze sau electricitate au apărut şi legate de serviciile de verificare a contoarelor de apă sau gaze, dar şi din partea unor firme care furnizează servicii de deratizare. Acestea adoptă nume asemănătoare cu numele companiei care furnizează în mod tradiţional serviciile respective sau anunţă că ar fi societăţile care au contracte exclusive pentru astfel de servicii. Oamenilor li se recomandă atenţie ridicată atunci când dau curs unor asemenea solicitări.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.