Contract pentru decență la locurile de veci. Cum se modifică tarifele pentru...

Contract pentru decență la locurile de veci. Cum se modifică tarifele pentru cimitirele din Timișoara

0
DISTRIBUIȚI

Consiliul Local Timișoara a votat, la finalul lunii aprilie, scoaterea la licitație a administrării a trei cimitire din oraș, dar au prevăzut și reguli mai stricte în noile contracte.

Într-un oraș cu pretenții europene, până și (sau mai ales) locurile în care ajungem doar în momente de durere sau melancolie trebuie să fie insule de decență. Iar aleșii Consilului Local Timișoara promit condiții demne de anul 2018 în cimitirele Rusu Șirianu, Calea Șagului și Buziașului din Timișoara.

Primăria Timișoara va organiza, în perioda următoare, o licitație pentru atribuirea contractelor. Vechile înțelegeri, semnate în 2013 pentru trei ani și prelungite mai apoi conform legii cu jumătate din perioada totală, au expirat. Consilierii locali au votat în ședința de plen din 24 aprilie scoaterea la licitație a administrării cimitirelor Rusu Șirianu, Calea Șagului și Buziașului. Același proiect cuprinde și noul contract în baza căruia vor desfășura activitatea câștigătorii licitației. În anii precedenți au apărut mai multe plângeri că administratorii nu îngrijeau deloc locurile de veci, deși încasau sume frumoase din contractele semnate cu primăria, astfel că din 2018 aceștia vor avea noi obligații.

În caietul de sarcini aferent noilor contracte care se vor semna sunt prevăzute obligații clare pentru firmele care se ocupă de întreținerea cimitirelor din patrimoniul administrației locale. Acestea vor trebui să asigure paza locațiilor non stop, iar personalul din cimitire, precum și paznicii vor purta uniforme. Dacă nu se vor conforma acestor reguli, stipulate în contract, firmele riscă amenzi. Însărcinată cu verificarea respectării obligațiilor contractuale va fi Poliția Locală, aflată în subordinea Primăriei Timișoara, care începând cu acest an va avea baza legală să sancționeze prin amenzi companiile care nu își respectă obligațiile.

Primarul Nicolae Robu a promis după ultima ședință de plen, atunci când au fost votate schimbările, că noile condiții din cimitirele din Timișoara se vor ridica la standarde normale anului 2018, într-un oraș de cinci stele.

„Contractul actual este mult îmbunătăţit faţă de cel precedent, cu multiple obligaţii pentru operatorul care administrează cimitirele care altă dată nu existau.


Au fost introduse prevederi privind purtarea de uniformă, la prevederi precum cea de a asigura paza non-stop şi de a asigura întreţinerea în mod corespunzător. Poliţia Locală va inspecta cimitirele, ca şi până acum, însă de acum, dacă vom da amenzi, vom fi acoperiţi de prevederile din contract”, a explicat Robu.

Tarife noi în cimitirele din Timișoara

Conform listei de tarife aprobate de Consiliul Local Timișoara, săparea unei gropi pentru înhumarea unui adult va costa 219 lei, iar pentru înhumarea unui copil 111,4 lei. Există însă și tarife semnificativ mai mari, precum cele pentru săparea unei gropi zidite simple, care este de 438 de lei sau cel pentru săparea unei gropi zidite duble suprapuse, de 874 de lei.

Tarifele de înhumare a adulților și copiilor diferă și ele după cum urmează: adult 191,30 lei, copil – 96,60 de lei. Depunerea unui sicriu la capela din cimitir va costa 62 de lei pe zi, per sicriu, iar închiriea mesei de catafalc 21 de lei. Catafalcarea va costa 62 de lei, iar deschiderea – închiderea unui cavou va fi taxată de operatorii din cimitire cu suma de 475 de lei. Exhumarea unui cadavru după șapte ani va costa 870 de lei, iar cea a unui cadavru înhumat acum mai puțin de șapte ani va fi printre cele mai scumpe operațiuni, costând 1.803 lei.

Abonament de curățare a mormintelor

Timișorenii care vor să se asigure că locurile de veci unde se odihnesc cei dragi sunt întreținute la standarde corespunzătoare vor scoate bani din buzunar pentru serviciile pe care vor fi obligați să le solicite în scris de la concesionar. Tarifele stabilite prin HCL sunt următoarele: taxă salubrizare mormânt, ridicare coroane, măturat – 45 de lei (cu precizarea că în HCL nu este prevăzută frecvența cu care se execută operațiunile), igienizare cavou, curățire, văruire – 55 de lei, taxă de curățire ocazională a locului de veci – 30 de lei. Însă se poate face și un abonament, care, pe un an, costă 130 de lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.