Nicio firmă nu mai întreține serviciul de iluminat public din Timișoara de anul trecut. O soluție a fost găsită de primărie, care s-a gândit să atribuie direct contractul de delegare pentru acest serviciu către Societatea de Transport Public Timișoara. Astfel, în iunie 2017, Consiliul local Timișoara a aprobat un studiu de oportunitate privind delegarea gestiunii serviciului de iluminat public „Întreţinere a serviciului de iluminat public şi iluminat festiv de sărbători din Timişoara” către STPT.
Pentru atribuirea directă a acestui contract a fost nevoie și de un aviz din partea Consiliului Concurenței, care a venit la mijlocul lunii aprilie a acestui an. Astfel, în următoarea ședință de plen a Consiliului Local Timișoara, care va avea loc vineri, pe masa aleșilor locali va sta un proiect de hotărâre privind modificarea și completarea studiului de oportunitate votat în vara anului trecut.
„Având în vedere adresa cu nr 3322/16.04.2018 a Consiliul Concurenței înregistrată la Primăria Municipiului Timișoara cu nr. SC2018-008951 din 19.04.2018, privind documentația referitoare la atribuirea directă a contractului de delegare a gestiunii pentru serviciul «Întreţinere a serviciului de iluminat public şi iluminat festiv de sărbători din Timişoara» către Societatea de Transport Public Timișoara SA, în care se specifică că «în contextul existenței unei încredințări directe considerăm necesară realizarea unei analize din care să rezulte dacă operatorul SC Societatea de Transport Public Timișoara SA va presta serviciul delegat la costuri pentru comunitate mai reduse sau cel mult egale cu cele pe care aceasta le-ar fi suportat dacă autoritatea locală ar fi încredințat serviciul către o întreprindere tipică bine gestionată și dotată corespunzător cu mijloace adecvate, în condiții similare (tehnice, financiare)»”, scrie în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.
Consiliul Concurenței a transmis către autorități locale din alte orașe adrese prin care a solicitat sprijin în vederea comunicării tarifelor practicate la ora actuală pentru diferite activități privind întreținerea sistemului de iluminat public.
„În urma cercetărilor efectuate pe site-urilor administațiilor publice locale, din datele obținute din Sistemul electronic de Achiziții publice pe diferite activități privind întreținerea iluminatului public, precum și din proiectele aflate în derulare la instituția noastră am constatat că tarifele Societății de Transport Public Timișoara îndeplinesc prevederile legale în vigoare.
Se impune completarea studiului de oportunitate privind delegarea gestiunii serviciului de iluminat public «Întreţinere a serviciului de iluminat public şi iluminat festiv de sărbători din Timişoara», cu un nou capitol, Capitolul IX «Analiza privind tarifele practicate de SC Societatea de Transpot Public Timișoara S.A.»”, scrie în expunerea de motive.
Totodată, Consiliul Concurenței a decis că în ceea ce privește durata contractului de delegare a gestiunii serviciului de iluminat public se va modifica perioada de la 15 ani la 5 ani în vederea „minimizării riscului de neconcurență”. De asemenea, se va prelungi durata estimată pentru încheierea contractului până în iunie 2018.