Fost ministru al Educației, soluție pentru eliminarea analfabetismul funcţional: „Fără profesori motivaţi...

Fost ministru al Educației, soluție pentru eliminarea analfabetismul funcţional: „Fără profesori motivaţi şi pregătiţi nu se poate”

0
DISTRIBUIȚI

Mediul educaţional românesc nu este neapărat un producător de analfabetism funcţional, de tineri care nu se descurcă în lumea reală cu noţiuni de bază, dar fără profesori care să fie motivaţi şi pregătiţi aşa cum trebuie nu putem să evităm această situaţie neplăcută, a declarat la Timişoara fostul ministru al Educaţiei, Adrian Curaj. El a fost prezent la Universitatea de Vest pentru a susţine un nou „episod” dun proiectul Conferinţele Miniştrilor. Tema dezbaterii cu studenţii a fost joi „Provocări și perspective ale educației, științei și inovării în România centenară”.

Conform fostului conducător al învăţământului românesc, mediul universitar românesc trebuie pus în centrul dezvoltării ţării. Dar pentru aceasta este nevoie de fonduri oferite universităţilor, în aşa fel încât pretenţiile societăţii să fie satisfăcute.

„Nu cred că este o provocare în anul centenar, este o o provocare a educaţiei, provocarea noastră de a reuşi să stimulăm excelenţa, să o înţelegem să o stimulăm, şi să înţelegem că această excelenţă şi performanţă este diferită. Trebuie să înţelegem că universităţile sunt diferite şi că au forţă pentru a înţelege că unele pot disputa un spaţiu internaţional şi o excelenţă internaţională, altele joacă un rol important la nivel local, trebuie să le apreciem să le dăm resursele pentru acest joc.


La urma urmei universitatea este un motor esenţial pentru tot ce este performanţă. Universităţile sunt centrul acestei dezvoltări, trebuie să le dăm resursele potrivite, trebuie să le cerem rezultatele aşteptate şi să aibă încredere în ele”, spune Adrian Curaj.

Grămada de miniştri care s-a perindat pe la conducerea acestei structuri a societăţii a venit fiecare cu ideile sale şi cu modul de a „reforma” învăţământul. Curaj spune că el s-a ferit de astfel de măsuri, dar că pentru a avea un popor pregătit, care să nu fie unul „plin” de analfabetism funcţional, este nevoie de cadre didactice care să lucreze cu motivaţie, dar şi cu cunoştinţe adecvate. „Au fost infinit de multe reforme, eu când am fost ministru am spus că nu discut de reforme ale educaţiei. Educaţia este un laborator sofisticat, este cel mai complicat laborator social într-o ţară, pentru că este în acel laborator întreaga ţară. În România sunt 12 milioane de oameni care sunt parte direct – indirect al acestui laborator. M-aş uita şi aş încerca să nu mă mai joc cu aceste cuvinte, cred că ar trebui să ne uităm ce facem şi cum facem, de foarte puţine ori ne uităm la aceasta, dar mai ales trebuie să o luăm sistematic şi să nu ne schimbăm, o dată mergem înainte, o dată înapoi. Trebuie să începem cu lucrurile esenţiale. Tânărul este în centrul subiectului, iar pe el trebuie să-l ajutăm cu orice preţ să îşi realizeze potenţialul. Îi dau abilităţi cognitive, îl învăţ să citească şi să scrie, să gândească în societate, îi dau abilităţi tehnice, că îl fac şi am grijă să nu se piardă în anii de început. Acest sistem în sine nu este un producător de analfabetism funcţional, dar fără profesori motivaţi şi pregătiţi nu se poate”, a încheiat Curaj.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.