Primarul Robu, după ce noua conducere liberală a Societății de Transport Public...

Primarul Robu, după ce noua conducere liberală a Societății de Transport Public Timișoara s-a plâns de ce a găsit: “Nu e o situație alarmantă”

2
DISTRIBUIȚI

Nicolae Robu a ținut să facă, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, mai multe precizări, după ce noua conducere liberală a Societății de Transport Public Timișoara a organizat o conferință de presă, plângându-se de faptul că a găsit o situație “dezastruoasă financiar”, datoriile ridicându-se la aproape 65 de milioane de lei.

Pe de altă parte, primarul Timișoarei a declarat că situația în care se află STPT nu este una care “să ne alarmeze”, dând vina pe vechea administrație pentru că societatea are atât de multe datorii.

“Situația nu este deloc una bună, dar nu una să ne alarmeze, îi facem față, dar cu altă abordare decât cea care a fost până acum. Lumea se sperie când află ce datorii există acolo către statul român, ele se datorează pierderii acelui proces pe TVA cu ANAF pentru ceea ce s-a făcut în administrația precedentă. Suma este de circa 80 de milioane de lei. Ne-am trezit anul trecut dintr-o dată cu o asemenea provocare, cu obligația de a plăti acea sumă. S-a făcut o eșalonare a plății în timp. În acest moment, au fost plătiți circa 30 de milioane de lei. A fost o povară, un efort făcut anul trecut extraordinar, iar efortul continuă și în anii următori pentru a ne achita de această obligație, pierderea acestui proces având la bază o prostie făcută de administrația precedentă.


Avem de făcut și alte plăți, dar le facem față în condițiile acestei eșalonări, care presupune respectarea unui grafic de plăți lună de lună”, a explicat Nicolae Robu.

Primarul Timișoarei a mai precizat că noii șefi de la STPT și-au propus să asigure condiții mai bune de lucru, însă fără a cheltui prea mult în acest sens, unii dintre angajați desfășurându-și activitatea în încăperi în care plouă, pline de mucegai.

“De asemenea, există preocuparea de eficientizare a transportului public, astfel încât cetățeanul să simtă cu adevărat că acolo s-a schimbat ceva. Eu sunt convins că va simți. Prima măsură luată de noua conducere a fost reintroducerea tramvaiul 6, fosta conducere mereu spunea că nu este eficient. S-a scos abonamentul pe două linii și cred că este potrivit să revenim și să reintroducem abonamentul pe două lunii, pentru că există un număr mare de cetățeni care folosesc doar două lunii, iar diferența dintre un abonament pe două linii și toate liniile este destul de mare. Nu vrem să-i punem pe cetățeni să plătească în plus”, a afirmat Nicolae Robu.

Edilul susține că în curând vor fi livrate toate tramvaiele Armonia, precizând că aceste garnituri reabilitate trebuie ținute pe teren, “și nu în depou, ca rezervă”. De asemenea, Nicolae Robu consideră că și minibuzele trebuie folosite mult mai bine, pentru că poluează mai puțin și sunt foarte mobile.

“Acolo am ajuns la concluzia că doar schimbarea de persoane poate da o șansă RATT-ului să își îndeplinească misiunea. Nu tot ce pare la prima vedere și în entuziasmul specific oricărui început este chiar așa. S-au făcut controale de către instituții ale statului abilitate să facă astfel de controale. Unele lucruri au fost confirmate, altele nu s-au semnalat. Nu ne putem lua după tot ce auzim în folclorul străzii sau în interiorul unei societăți ca puncte de vedere posibil ale unor oameni care au nemulțumiri personale”, a precizat Nicolae Robu, întrebat de către jurnaliști dacă s-au făcut controale în cadrul STPT, în ultimii ani.

2 COMENTARII

  1. Dom’ primar, lasa dumneata cateva zile Mercedesul in parcare si circula asa, la intamplare, cu mijloacele de transport din Timisoara, ca sa vezi pe propria piele cat de alarmanta e situatia. Stiu, sunt un „element antisocial” care nu apreciaza grija si eforturile partidului pentru oras, cum ai fi spus dumneata pe vremuri la o sedinta P.C.R. Acum limbajul s-a diversificat, sunt mizerabil, mafiot, nesimtit si incult, dupa ce te-ai convertit la principiile democratiei si ai castigat libertatea de exprimare. In rest, transportul in comun pe care promiteai sa-l pui la punct in campania din 2012, a ajuns la fel de mizerabil ca pe vremea P.C.R.-ului de care te-ai dezis.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.