Traficul viitorului: inginerii români ai unei mari companii duc la ”școala de...

Traficul viitorului: inginerii români ai unei mari companii duc la ”școala de șoferi” sistemul inteligent care va conduce mașina fără șofer

0
DISTRIBUIȚI

Inginerii din România ai companiei Continental lucrează în echipe complexe împreună cu colegii lor din străinătate la dezvoltarea sistemului de conducere autonomă a autovehiculelor.

În acest moment aceste sisteme sunt la „şcoala de şoferi”, la fel ca şi orice conducător auto ei învaţă, sub supraveghere, cum să vizualizeze informaţiile din trafic, dar mai ales cum să le interpreteze, au anunţat reprezentanţii companiei germane. O cerință de bază pentru funcțiile sofisticate avansate de asistență a șoferului și conducerea automată este o înțelegere în detaliu și o evaluare precisă a întregii situații din trafic. Pentru a permite vehiculelor automate să preia controlul de la șoferi, ele trebuie să dezvolte o înțelegere a acțiunilor gata să se producă ale tuturor participanților la trafic, astfel încât mașina să poată lua întotdeauna decizia corectă în diferite situații în care se află. Această sarcină este realizată cel mai bine prin algoritmi de instruire utilizând metode de învățare avansată automată.

La salonul auto din Shanghai, China, Continental a prezentat o platformă de modelare vizuală asistată de inteligența artificială (AI), rețelele neuronale și metodele de învățare avansată automată pentru a îmbunătăți tehnologiile tot mai dezvoltate ale senzorilor. Cea de-a cincea generație a camerei multifuncționale dezvoltate de Continental, care va începe producția în serie în 2020, va utiliza rețele neuronale alături de procesele tradiționale de modelare vizuală asistată. În funcție de hardware-ul disponibil, acestea pot fi scalate și rafinate, iar algoritmii inteligenți îmbunătățesc înțelegerea scenei din trafic, ce implică, precum și clasificarea intențiilor și gesturilor pietonilor.

„Inteligența artificială joacă un rol important în preluarea sarcinilor umane.


Cu software-ul AI, vehiculul poate interpreta situații de trafic, chiar complexe și imprevizibile – nu mai este vorba despre ceea ce se află în fața mea, ci despre ceea ce ar putea fi în fața mea. Vedem inteligența artificială ca o tehnologie cheie pentru conducerea automată. Această tehnologie face parte din viitorul automobilelor“, a declarat Karl Haupt, șeful departamentului Advanced Driver Assistance System la Continental.

La fel cum șoferii percep mediul înconjurător prin simțurile lor, procesează aceste informații folosind inteligența lor, iau decizii și le pun în aplicare cu mâinile și picioarele pentru a controla mașina, și un vehicul automat trebuie să poată face toate aceste lucruri. Se poate realiza asta dacă vehiculele ajung să acționeze cel puțin la fel ca și simțurile oamenilor. Echipe de ingineri ai Continental din România lucrează în echipe internaționale la dezvoltarea acestor tehnologii. Inteligența artificială deschide noi posibilități pentru modelarea vizuală asistată de inteligența artificială. De exemplu, AI poate detecta oamenii și poate interpreta intențiile și gesturile lor. Continental utilizează inteligenţa artificială pentru a oferi sistemelor inteligență umană.

„Mașina ar trebui să fie atât de inteligentă încât să înțeleagă atât șoferul, cât și împrejurimile“, spune Robert Thiel, șeful echipei Machine Learning din cadrul departamentului Advanced Driver Assistance Systems. Spre exemplu, un algoritm bazat pe reguli în cadrul unui sistem automat de conducere va reacționa numai atunci când un pieton va păși pe șosea. Algoritmii AI pot chiar să detecteze corect intențiile unui pieton care se apropie de drum.

Compania tehnologică va începe producția la scară largă a acestui sistem de inteligenţă artificială cu cea de-a cincea generație de camere de luat vederi, cu generația anterioară de camere care utilizează deja abordări deep learning. Metodele bazate pe învățarea automată avansată contribuie la stăpânirea acestei complexități la diferite niveluri – de la monitorizarea vehiculului până la planificarea strategiei de conducere și până la controlul real al vehiculului.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.