Cărămida din Timișoara

0
DISTRIBUIȚI

Acușica se împlinesc vreo 20 de luni de când Timișoara a fost desemnată să fie Capitală Culturală Europeană 2021.

E drept, în această perioadă am tot citit despre strategii, despre planuri de implementare, despre fel și fel de workshop-uri menite să coaguleze „mișcarea“, dar în ansamblu percepția generală este că pașii făcuți de orașul nostru pentru a face față cu brio acestei desemnări sunt incoerenți. O bună parte a celor angrenați într-un fel sau altul în tot ceea ce înseamnă cultură în acest oraș are această impresie. Fiindcă trăim în vremuri tulburi, există percepția conform căreia politicul și-a băgat coada și-n această chestiune. Mai concret, eternul și prostescul război dus între principalii factori politici ai zonei influențează într-un mod major pașii necesari Capitalei Culturale Europene. Ei se ceartă, dar artiștii? Unde-s? Vocea lor unde se face auzită? Dincolo de prostiile debitate pe bandă rulantă de politicieni se observă o dezbinare cruntă între oamenii care se învârt în bula numită cultură.

Dacă e să luăm strict capitolul muzică, ar fi normal ca cei care se ocupă de Capitala Culturală să discute cu oamenii care fac evenimente în orașul nostru. Cu cântăreții. Cu promotorii. E drept, au existat câteva discuții sterile în momentul în care s-a elaborat strategia culturală a orașului. Care au fost puse într-un dosar și… cam atât. Degeaba vii cu „soluții“ care au fost puse în practică în sudul Franței sau în nordul Croației, fiecare oraș are particularitățile sale. Nu poți implementa în Banatun program cultural care a prins bine de tot în regiunea Balaton, fiindcă oamenii-s diferiți. De aceea e nevoie ca evenimentele de aici să fie „mulate“ pe publicul timișorean.  Desigur, este foarte bine ca peste această fundație să se adauge și un „topping“ exterior, dar baza oricărei case este cărămida. În momentul în care specialiștii culturali vor reuși să înțeleagă cărămida din Timișoara, lucrurile vor căpăta altă dimensiune. Este exact ca și atunci când un mare lanț de magazine își propune să deschidă un punct de lucru în Timișoara. Întâi studiază piața, după care se trag concluziile și…se trece la acțiune.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.