Primăria Timișoara încearcă iar să găsească o firmă care să adune gunoiul...

Primăria Timișoara încearcă iar să găsească o firmă care să adune gunoiul și să măture străzile. De ce a fost modificat caietul de sarcini

0
DISTRIBUIȚI

Primăria Timișoara încearcă pentru a doua oară în acest an să găsească o firmă care să adune gunoiul și să măture străzile. Astfel, după prima licitație ratată privind delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare stradală în Timișoara, începută în luna aprilie, reprezentanții municipalității se pregătesc pentru cea de-a doua și au redactat un caiet de sarcini care prevede câteva condiții mai ușoare pentru operatorii interesați.

Prin urmare, în ședința de astăzi a Consiliului Local Timișoara, a fost votat caietul de sarcini pentru următoarea licitație de desemnare a unei firme care să se ocupe de curățenie în oraș.

“Au fost schimbate câteva condiții puse în caietul de sarcini. Spre exemplu, nu se mai impune ca mașinile să fie euro 5, ci s-a coborât ștacheta la euro 3 și nu se mai cere să se spele fiecare stradă, să se curețe fiecare stradă de două ori pe zi, pentru că exista o exigență nerealistă.


Și o altă modificare în caietul de sarcini se referă la numărul de mașini pe care ofertanții sunt obligați să le aibă, nu mai este la fel de ridicat ca la prima încercare a noastră de contractare a unui operator prin licitație. Reamintesc că la acea încercare am avut un singur ofertant, și acela s-a prezentat, pot spune clar, în bătaie de joc, cu o ofertă despre care el știa foarte bine că va fi descalificată, pentru că el a venit cu un preț dublu față de prețul plafon scris limpede în caietul de sarcini”, a explicat Nicolae Robu, la finalul ședinței.

De asemenea, primarul Timișoarei a mai precizat că va fi împărțită curățenia stradală.

“Curățenia stradală se împarte în două, la ADID (Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș) și noi. Vom vedea dacă este mai bine sau mai rău așa, din păcate, nu a fost opțiunea noastră. Dacă ar fi fost după mine, eu aș fi preferat să fie un singur operator care să se ocupe de salubritate în tot ce înseamnă ea, dar lucrurile sunt rânduite prin înțelegeri cu Comisia Europeană în felul acesta, să existe un operator contractat de ADID și pentru curățenia stradală, spălatul străzilor și golirea corpurilor de gunoi un alt operator, în răspunderea municipalității”, a declarat Nicolae Robu.

Totodată, aleșii locali au votat, astăzi, ca reprezentanții municipalității să ofere pentru serviciul de salubrizare stradală bani mai puțini, 60 de milioane de lei în loc de aproape 120 de milioane de lei. Primăria Timișoara are la dispoziție trei luni să găsească o firmă care să se ocupe de curățenia stradală.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.