Primarul Robu, despre planurile futuriste ale Guvernului. Cât de fezabilă este o...

Primarul Robu, despre planurile futuriste ale Guvernului. Cât de fezabilă este o linie ferată de mare viteză care trece prin Timișoara

0
DISTRIBUIȚI

TGV

Guvernul are planuri mărețe. Pe hârtie. Executivul a adoptat, ieri, o hotărâre prin care aprobă 16 obiective de investiții strategice care urmează să fie pregătite și atribuite în parteneriat public-privat, de Comisia Națională de Strategie și Prognoză, între care opt sunt noi proiecte.

Printre acestea se numără realizarea unei linii ferate de mare viteză București – Craiova/(Sofia) – Timișoara/(Belgrad) – Cluj/(Budapesta), care va avea o lungime totală de 1.275 de kilometri. Potrivit reprezentanților Guvernului, aceasta va asigura reducerea timpului de legătură dintre București și principalele orașe de pe traseu și va crea posibilitatea realizării unor conexiuni precum Timișoara – Cluj, Craiova – Sofia, Timișoara – Belgrad și Cluj – Budapesta.

“Se estimează atragerea unui număr important de călători de la transporturile aeriene și rutiere către transportul feroviar, atragerea turiștilor, a tinerilor cu înaltă calificare în centrele universitare, de cercetare sau industriale care există sau care se vor dezvolta pe traseu, dar și a investitorilor străini, prin crearea unor sectoare industriale specializate”, a informat Guvernul României.

Nicolae Robu, primarul Timișoarei, ne-a declarat că, în cazul în care va fi realizată, linia ferată de mare viteză nu va trece prin centrul orașului, pe vechiul traseu, ci va avea unul nou și consideră că proiectul este unul “realizabil”.

“Având în vedere că este vorba despre parteneriate publice – private pentru toate cele opt proiecte strategice, consider că este realizabil și acesta prin care urmează să se facă această linie de tren de mare viteză între Cluj – Timișoara – Craiova și București.


Este un traseu care în mod sigur ca avea clienți suficienți și de aceea, după părerea mea, se va putea găsi un investitor strategic privat puternic care să realizeze linia și să o administreze, evident, pentru a-și scoate banii, pentru a-și amortize investiția și a face un profit. Va fi un alt traseu, nu va trece prin oraș, va fi o linie nouă. Discuții s-au mai purtat, și eu am mai purtat discuții pe acest subiect acum câțiva ani cu persoane care se ocupau de promovarea trenului de mare viteză în Europa, dar, sigur, deciziile de tipul acesta sunt la nivelul Guvernului și este foarte bine dacă se vine cu această deschidere. Încă o dată, nu face Guvernul, ci va fi un investitor privat, dar Guvernul trebuie să-și dea acordul”, a afirmat Nicolae Robu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.