S-a redeschis traficul feroviar pe ruta clasică Timişoara-Bucureşti. De ce aveau trenurile...

S-a redeschis traficul feroviar pe ruta clasică Timişoara-Bucureşti. De ce aveau trenurile întârzieri

0
DISTRIBUIȚI

Trenurile care asigură legătura pe magistrala Bucureşti-Craiova şi retur şi-au reluat, de ieri seară, circulaţia pe ruta directă Craiova – Caracal.

Anunţul a fost făcut de CFR. Compania a precizat că s-a redeschis firul II de circulaţie feroviară de pe Viaductul Cârcea, situat între staţiile Malu Mare – Banu Mărăcine. Pentru călătorii din Timişoara, rezolvarea problemei înseamnă un drum spre Capitală mai scurt cu până la două ore.

În 12 august, trenul operatorului privat de marfă Grup Feroviar Român (GFR) a deraiat pe firul I al Viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări. Ulterior s-a descoperit că mecanicul băuse în timpul cursei. În urma deraierii, mai multe vagoane pline cu combustil din componenţa marfarului s-au prăbuşit în râul de sub viaduct, iar acesta a fost parţial distrus şi închis circulaţiei.


Ca urmare a închiderii, trenurile circulau pe rute ocolitoare, fiind necesară înlocuirea de două ori a locomotivelor electrice cu cele diesel şi din nou cu electrice. Asta presupunea câteva ore suplimentare pentru un drum pe ruta Timişoara – Bucureşti.

Având un grad ridicat de dificultate, lucrările din zona Viaductului Cârcea au impus, în primul rând, analizarea tuturor soluţiilor identificate pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă a operaţiunilor de ridicare a locomotivei şi a vagonului, rămase suspendate pe firului I, soluţia finală fiind intervenţia cu o macara rutieră de mare tonaj (600 tone).

Până la ridicarea locomotivei şi a vagonului, în zona viaductului au fost necesare măsuri speciale de pregătire, personalul feroviar acţionând pentru îndepărtarea vagoanelor prăbuşite în râpă, construirea unui sistem provizoriu de susţinere a tablierului metalic pe care au rămas suspendate locomotiva şi vagonul, astfel încât să se evite prăbuşirea acestuia în timpul manevrelor de ridicare, iar pe o suprafaţă de aproximativ 1.500 mp s-a construit platforma specială pentru fixarea macarelei rutiere de mare tonaj, care a fost asamblată pe module, la faţa locului, cu o altă macara rutieră, de 125 de tone.

În paralel cu lucrările de intervenţie de pe firul I, pentru redeschiderea traficului pe un singur sens s-a realizat şi expertiza tehnică a structurii viaductului pe firul II, în condiţiile în care tot traficul feroviar se va desfăşura în perioada următoare doar pe acest fir. Odată cu finalizarea intervenţiilor în zona Viaductului Cârcea şi restabilirea circulaţiei pe un sens, reprezentanţii  CFR SA vor începe procedurile pentru scoaterea acestui obiectiv din programul de reparaţii în care era inclus, de identificare a sursei de finanţare pentru continuarea lucrărilor şi includerea obiectivului în programul de reparaţii de anul viitor.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.