Un sfert din pasagerii avioanelor din România vin şi pleacă de la...

Un sfert din pasagerii avioanelor din România vin şi pleacă de la Timişoara

0
DISTRIBUIȚI
<


p> 

Aeroportul Internaţional Timişoara atrage un sfert din traficul românesc de pasageri pe rutele interne, într-un clasament în care aeroportul Otopeni operează de aproape zece ori mai mulţi călători decât cel din capitala Banatului.

Conform datelor Institutului Naţional de Statistică, în primul semestru al anului, numărul pasagerilor care au folosit avionul a fost de peste 9,94 milioane, în creştere cu 7,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Lider absolut al pieţei este Aeroportul „Henri Coandă” din Bucureşti, cu 49,2% din numărul total de pasageri îmbarcaţi, Cluj-Napoca – cu 18,4% şi „Traian Vuia” Timişoara – cu 15,1%. În cifre, „Henri Coandă” a avut 3,203 milioane de pasageri îmbarcaţi şi 3,126 milioane de pasageri debarcaţi, Cluj-Napoca – 661.600 pasageri îmbarcaţi şi 635.400 pasageri debarcaţi, iar „Traian Vuia” Timişoara – 357.400 de pasageri îmbarcaţi şi 373.500 de pasageri debarcaţi.

În ceea ce priveşte transportul internaţional de pasageri, primele zece aeroporturi de origine, cele de unde provin pasagerii debarcaţi în România, stabilite după numărul pasagerilor în curse regulate, sunt: Londra Luton – 417.549 pasageri, Milano-Bergamo – 220.930 pasageri, Munchen – 195.660 pasageri, Roma Ciampino – 157.134 pasageri, Tel Aviv – 155.386 pasageri, Madrid-Barajas – 146.147 pasageri, Istanbul-Ataturk – 117.277 pasageri, Viena – 115.855 pasageri, Frankfurt-Main – 111.412 pasageri şi Amsterdam – 111.104 pasageri.

Datele INS mai arată şi că cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat în zborurile către Londra-Luton – 432.571 pasageri, Milano-Bergamo – 219.732 pasageri, Munchen – 204.906 pasageri, Roma-Ciampino – 158.863 pasageri, Tel Aviv – 154.305 pasageri, Madrid-Barajas – 145.002 pasageri, Istanbul-Ataturk – 119.077 pasageri, Viena – 118.112 pasageri, Amsterdam – 116.589 pasageri, Frankfurt-Main 112.324 pasageri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.