Zăpada de pe străzile Timișoarei va fi curățată cu utilaje dotate cu...

Zăpada de pe străzile Timișoarei va fi curățată cu utilaje dotate cu sistem GPS. Pasul pe care vrea să-l facă primăria

0
DISTRIBUIȚI

Suntem în prima lună din toamnă, iar reprezentanții Primăriei Timișoara habar n-au cine o să curățe străzile orașului de zăpadă, în această iarnă. În anul 2011 au fost încheiate, prin licitație publică, contracte cu Retim și Societatea de Drumuri Municipale, care s-au ocupat de curățarea străzilor de zăpadă. În anul 2016 aceste contracte au fost prelungite, iar în aprilie 2018 au expirat. Nicolae Robu se lăuda, în luna martie, că va fi organizată o licitație publică pentru desemnarea firmei care se va ocupa de deszăpezire și că documentația va fi transmisă către SEAP în aprilie, dar iată că nimic nu s-a întâmplat.

Un prim pas va fi făcut în această lună. Astfel, în următorul plen, pe masa aleșilor locali va sta un proiect de hotărâre privind „aprobarea delegării de gestiune a serviciului public de curăţare şi transport al zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în functiune a acestora pe timp de polei sau îngheţ în Municipiul Timişoara”. Urmează ca reprezentanții municipalității să stabilească dacă va fi organizată licitație sau serviciul de deszăpezire va fi atribuit direct.

Aleșii locali vor aproba și caietul de sarcini pentru delegarea serviciului de deszăpezire, fiind impuse reguli mai stricte.


Astfel, aflăm că numărul străzilor din Timișoara pe care urmează să se presteze serviciul de deszăpezire este de 1.227, iar operatorul va asigura, până la data de 1 octombrie a fiecărui an, întreaga cantitate de materiale antiderapante ce va fi folosită în „acțiunea de combatere a poleiului”.

„Mijloacele mecanice folosite la deszăpezire trebuie să se încadreze în norma de poluare a motorului minim Euro 3 (pot fi și/sau motoare electrice sau hibride GPL). Se vor folosi utilaje dotate cu sistem GPS, pus la dispoziția beneficiarului pentru urmărirea îndeplinirii programului zilnic. Pentru recepții se va prezenta harta GPS a fiecărui utilaj care efectuează traseul de deszăpezire. Compartimentul de specialitate va avea posibilitatea de vizualizare a traseului parcurs de fiecare utilaj, în timp real, precum și istoricul traseelor parcurse pe toată durata contractului”, scrie în caietul de sarcini.

În același document se mai arată că firma care se va ocupa de serviciul de deszăpezire trebuie să desfășoare următoarele activități: să curețe manual și mecanizat zăpada și gheața, să combată poleiul și gheața prin stropirea cu trei soluții, să împrăștie manual și mecanic material antiderapant, să încarce și să transporte zăpada și gheața și să curețe gurile de scurgere din rețeaua de canalizare. De asemenea, din caietul de sarcini mai aflăm că străzile pe care circulă mijloacele de transport în comun, trecerile de pietoni, trotuarele din dreptul stațiilor mijloacelor de transport în comun, respectiv refugiile de pietoni ale stațiilor de tramvai, căile de acces la instituțiile publice și unitățile de alimentație publică trebuie să fie practicabile în cel mult patru ore de la încetarea ninsorii. Totodată, în cazul unor ninsori abundente sau care au o durată de timp mai mare de 12 ore se va interveni cu utilajele de deszăpezire pentru degajarea cu prioritate a străzilor pe care circulă mijloacele de transport în comun.

Durata contractului de prestare a serviciului public de curățare și transport al zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei au îngheț în Timișoara va fi de patru ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.