Campion pe două roți. Timişoreanul Vlad Neaga a devenit campion balcanic şi...

Campion pe două roți. Timişoreanul Vlad Neaga a devenit campion balcanic şi a cucerit titlul la prima sa participare în Campionatul Naţional de Viteză

0
DISTRIBUIȚI

Motocicliştii din vestul ţării au dominat în 2018 atât Campionatul Naţional, cât şi Campionatul Est-European de Viteză. Printre marii campioni ai acestui sezon s-a numărat şi tânărul Vlad Neaga. Timişoreanul în vârstă de doar 19 ani a luat titlul la prima sa participare în Campionatul Naţional Individual de Viteză iar în weekendul trecut a devenit în premieră şi campion balcanic (est-european) la aceeaşi clasă, F600. Recordul său e şi mai impresionant dacă ţinem cont că tot anul acesta şi-a păstrat titlul naţional al altei categorii – Supermoto!

Vlad Neaga a obţinut în anul 2018 maximum din ce putea obţine pe două roţi. La prima vedere pare un adolescent ca oricare altul. Ţinuta sa studenţească poate fi însă înşelătoare, căci în garajul de care are grijă alături de tatăl său adăposteşte bolizi pe două roţi pe care a învăţat să-i stăpânească din pruncie. La doar opt ani a primit prima motocicletă, de la tatăl său, Horea Neaga, care are şi rolul de a-i manageria cariera. Nu a fost descurajat de primele căzături, care s-au lăsat inclusiv cu fracturi, şi treptat a intrat în competiţii oficiale. Mai întâi, la juniori, Vlad Neaga a fost vicecampion naţional în trei rânduri. La doar 14 ani a fost desemnat cel mai bun sportiv din ţară la Supermoto după ce a fost vicecampion european şi balcanic iar în 2014, 2015, 2017 şi, acum, în 2018, a fost campionul acestei categorii în România, printre seniori!

Pasul său către „motoarele” mai mari din Campionatul Naţional de Viteză nu a fost unul uşor, nici sportiv şi nici financiar. Vlad Neaga a avut emoţii în primul weekend de concurs, când la antrenamente acumulatorul motocicletei sale Kawasaki ZX-6R s-a descărcat subit. La Serres, în Grecia, a câştigat primele două runde naţionale, dar a avut de recuperat serios în Campionatul Balcanic după ce rezultatul din prima etapă i-a fost anulat. „Am avut foarte puţine antrenamente cu acest motor, ne-au descalificat din prima etapă pentru că am folosit alte anvelope, în regulamentul nostru spunea că avem voie, în al lor că nu, oricum a fost oarecum neglijenţa organizatorilor… oricum mi-am revenit, am câştigat următoarea cursă de la Adâncata şi a început o cursă nebună de recuperare. Am început cu acea descalificare, în acel moment nici nu mai aveam pretenţii la titlu”, spune Vlad Neaga.

Au urmat alte dueluri aprige în principal cu motocicliştii bulgari din BMU European Road Racing Championship (Campionatul Balcanic sau Est-European). Într-o altă cursă Vlad a suferit o căzătură după ce a ieşit de pe circuit cu 200 de kilometri la oră. „Aveam cadrul îndoit, o pagubă mare de 1.000 de euro, chiar şi aşa am concurat în Grecia cu cadrul îndoit şi am obţinut un loc 3 şi un loc 6… Îmi amintesc că în iulie, după BAC, am pierdut şefia în faţa bulgarului Yanislav Dimitrov. Acum am revenit în ultimul weekend în România. Sâmbătă am fost pe 2 deşi am condus toată cursa. A reuşit un alt bulgar să mă depăşească în ultima rundă, noroc că nu era cel cu care mă băteam, ci Valentin Todorov. Aşa că la ultima cursă primul dintre ei mai avea un punct în faţa mea. Am început să revin din spate, de pe 7, şi am făcut o greşeală în penultimul tur, nimeni nu mai spera, nici eu, doar că în ultimul tur, am frânat mult mai bine, am recuperat şi am reuşit să-l depăşesc într-unul dintre viraje şi aşa am câştigat”, explică proaspătul campion est-european.

Tot în acest sezon Vlad Neaga a cucerit şi cel de-al patrulea său titlu naţional în Supermoto, acolo unde concurează pe un alt tip de motocicletă, mai uşoară. Deşi are o vârstă încă fragedă timişoreanul poate aplica deja pentru titlul de Maestru al Sportului. „A fost un an foarte greu pentru mine, am avut şi trei curse într-o zi pentru că am concurat şi la Supermoto. Am fost nevoit să sar de pe o motocicletă pe alta, ca să particip la o cursă care pornea la 15 minute distanţă. Norocul meu a fost că doar într-un weekend s-au suprapus”, mărturisteşte sportivul. Vlad e sprijinit în principal de tatăl său, coechipierul mai experimentat – Alexandru Szekely, apoi de o serie de sponsori. Contribuţii există şi de la CJ Timiş şi autorităţile locale din Timişoara şi Dumbrăviţa, dar pentru marea performanţă efortul economic ar trebui înzecit.

Se va “bate” cu Pascotă

În 2019 Vlad îşi doreşte să mai ardă o etapă şi va concura inclusiv contra multiplului campion naţional de la clasa superioară, Supersport, Ionel Pascotă. “În Campionatul Naţional cu siguranţă voi continua, la fel şi în cel de viteză est-european, la Supersport. Sper să fie bine, deşi am un motor mai puţin puternic, nu ştim încă ce modificări o să facem. O să încercăm să facem îmbunătăţiri. Nu cred că va fi la fel de pregătit ca cel al lui Ionel Pascotă.


Voi încerca să plusez prin alte lucruri: tinereţe, apoi eu sunt mai uşor, cântăresc mai puţin, şi aceste aspecte contează în motociclism”, specifică Vlad Neaga despre viitoarea luptă cu “riderul” din Giroc.

Studiile nu au fost neglijate

Ambiţiosul motociclist bănăţean dă dovadă şi de maturitate pentru vârsta sa. Vlad nu a neglijat şcoala deşi foarte multe dintre weekendurile sale au fost petrecute în străinătate sau în alte părţi ale ţării. El a absolvit în vară Liceul Teoretic “William Shakespear” din Timişoara, a luat examenul de Bacalaureat şi s-a înscris la două facultăţi. “Sunt la USAMVB, atât la Facultatea de Silvicultură, cât şi la Biotehnologie, ca să-mi deschid orizonturile. Ultima mi-a fost recomandată chiar de colegul meu, Alex Szekely. Sper să ajung inginer silvic, poate prind un post foarte bun şi, pe de altă parte, poate imi fac o fermă, încă mă gândesc. Am avut şi admitere, am dat şi de permis A2. A fost o vară plină, în care am şi lucrat, am făcut livrări în Timişoara. E bine pentru maturizarea mea să apreciez munca”, a conchis Neaga. În mod inedit el mai trebuie să aştepte doi ani pentru a da examenul de permis pentru categoria A1, deşi el mânuieşte vehicule mult mai complexe decât cele care circulă pe stradă.

 

 

Vesticii, „rideri” de temut

Mai mulţi motociclişti din zona de vest s-au bucurat de asemenea de succes în 2018. Colegul mai mare al lui Vlad Neaga, Alexandru Szekely a luat titlul national la clasa F1000 şi s-a clasat pe 2 în Campionatul Balcanic. O accidentare suferită în Grecia, în vară, când şi-a rupt clavicula, i-a afectat rezultatul final est-european. În schimb, Ionel Pascotă a triumfat din nou atât pe plan intern, cât şi est-european la clasa Supersport. Mai mult, la “clasa-regină” Superbike, atât în Campionatul Balcanic, cât şi în ţară, s-a impus din nou arădeanul Robert Mureşan. Nici viitorul nu sună rău în motociclismul de pe Bega, la clasa 85cc juniorii Patrick Pascotă şi Daniel Babescu s-au clasat pe locurile 1 şi 3 naţionale. Iar cel din urmă s-a impus în competiţia balcanică.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.