Conexiune directă Timişoara-Belgrad, la Sfântu’ Aşteaptă. Strategia Ministerului Transporturilor

Conexiune directă Timişoara-Belgrad, la Sfântu’ Aşteaptă. Strategia Ministerului Transporturilor

0
DISTRIBUIȚI

Timişorenii mai au de aşteptat până când vor putea circula pe autostradă până la graniţa cu Serbia. Deocamdată, Ministerul Transporturilor a făcut doar „demersuri premergătoare realizării unei conexiuni rutiere”.

„(…) Astfel, în luna septembrie, proiectul «Elaborarea documentatiei tehnico-economice pentru Timişoara-Stamora Moraviţa» a primit Avizul de principiu a Formularului cod F1 privind finanţarea proiectului din fonduri structurale europene POIM destinate proiectelor de infrastructură, urmând ca în cel mai scurt timp, la nivelul CNAIR SA să fie demarată pregătirea aplicaţiei de finanţare pentru acest proiect”, spune ministrul Transporturilor Lucian Şova.

Răspunsul ministrului vine în urma unei interpelări a deputatului PNL de Timiş, Marilen Pirtea, cu privire la „strategia guvernamentală pentru dezvoltarea legăturii de transport dintre Timişoara şi graniţa cu Serbia, prin dezvoltarea căii rutiere de tip autostradă sau prin a celei de cale ferată”.

Despre construcţia unei porţiuni a Coridorului 11, de la Belgrad, peste Pancevo şi Vârşeţ, până la Timişoara, se discută din 2013.


România ar fi avut de finalizat autostrada de la frontiera Moraviţa până la Timişoara, în lungime de doar 60 de kilometri. Autostrada Timişoara – Belgrad făcea parte dintr-un proiect mai amplu, prin care oraşul de pe Bega să fie legat de Italia, prin coridorul european XI.

Recent, fostul premier Victor Ponta a declarat că România pierde şansa de a lansa proiectul de construire a autostrăzii Timişoara-Belgrad. ”Am lansat proiectul România – Serbia – Bulgaria, la Craiova, am semnat cu premierul de atunci, actualul preşedinte Aleksandar Vucic, ideea de autostradă. A venit guvernul Cioloş, nu ştiu ce s-a întâmplat. Între timp, astăzi, pe autostrada din Turcia, de la Edirne la Sofia se lucrează, apoi autostrada va avea traseul Sofia – Belgrad, Belgrad- Budapesta şi România va ieşi cu totul de pe harta transportului internaţional”,  a spus Ponta.

În aprilie 2017, premierul Sorin Grindeanu anunţa că Guvernul Serbiei a decis să renunţe la proiectul de construire al autostrăzii care să lege Timişoara de Pancevo, apoi Belgrad. Ulterior, sârbii au anunţat că românii au fost cei care au renunţat la proiect.

În altă ordine de idei, de la Timişoara se va putea ajunge direct la Craiova, cu maşina, pe autostradă, sau cu trenul, pe o cale ferată modernizată, abia după 2021.

„În conformitate cu MPGT (n.r, instrumentul strategic de planificare a intervenţiilor majore – proiecte şi alte acţiuni) relevante pentru obiectivele de transport la scară naţională), proiectul Autostrada Lugoj-Craiova este prioritizat pentru următoarea perioadă de programare, respectiv 2021-2027. Proiectul este parte integrantă din Autostrada Sudului, care va fi realizată prin PPP. Tot conform MPGT, proiectul de cale ferată Timişoara-Craiova este prioritizat pentru perioada de programare 2021-2027”, se mai arată în răspunsul Ministerului Transporturilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.