Noi reguli pentru contribuabilii mijlocii. Cum îi afectează

Noi reguli pentru contribuabilii mijlocii. Cum îi afectează

0
DISTRIBUIȚI

O lege adoptată recent de Parlament prevede transferul administrării firmelor mijlocii la serviciile judeţene. Noua modalitate de lucru ar urma să intre în funcţiune în 1 noiembrie.

În urmă cu câţiva ani, una dintre Direcţiile Generale Regionale a Finanţelor Publice constituite a fost deschisă la Timişoara, de aici fiind coordonate serviciile de specialitate din Timiş, Arad, Caraş-Severin şi Hunedoara. De altfel, la conducerea direcţiei a fost pus chiar un hunedorean, Lucian Heiuş, încă din 2014.


Conform unui nou proiect de regulament, direcţiile regionale ale finanţelor publice vor pierde din atribuţii şi vor avea doar un rol decorativ, de realizat statistici. Concret, administrarea contribuabililor mijlocii ar urma să treacă de la nivel regional, la administraţiile judeţene. De asemenea, executările silite vor fi trecute în administrarea unei unităţi speciale existente la nivel central – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. Direcţia regională va rămâne cu administrarea serviciilor vamale.

Consecinţele noilor decizii

O asemenea schimbare va avea cu siguranţă efecte asupra firmelor vizate. Decizia mutării administrării firmelor mijlocii de la direcţiile judeţene de finanţe la nivel regional a generat, la acel moment, proteste din partea firmelor. Societăţile din Timiş nu au fost afectate, sediul central al direcţiei regionale fiind Timişoara. De nevoie, lumea s-a adaptat şi şi-a creat mecanismele necesare relaţiei cu fiscul. Acum, odată schimbată modalitatea de administrare, aceste mecanisme trebuie modificate din nou, iar firmele mijlocii îşi vor crea un nou modul de lucru.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.