Timișul vrea să atragă vizitatori prin dezvoltarea turismului de weekend și a...

Timișul vrea să atragă vizitatori prin dezvoltarea turismului de weekend și a celui rural. A fost lansată o strategie pe următorii 10 de ani

0
DISTRIBUIȚI

Județul Timiș și-a făcut un plan prin intermediul căruia să atragă cât mai mulți turiști. La sediul Consiliului Județean Timiș a fost lansată, ieri, Strategia sectorială de dezvoltare turistică a județului Timiș în perioada 2018 – 2028. Potrivit reprezentanților Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în județul Timiș, acest document „concretizează dorința de dezvoltare integrată a sectorului turistic în județul Timiș și se dorește a fi un instrument de lucru util dezvoltării de parteneriate public – private”.

În strategie sunt prevăzute, printre altele, dezvoltarea turismului de weekend și a celui rural în județul Timiș, cu scopul atragerii a cât mai mulți vizitatori.

„Acesta este încheierea unui demers care a durat cel puțin trei ani, după ce consilierii județeni au tot cerut o strategie pentru turism în Timiș. Au urmat anii în care am obținut banii pentru strategie și perioada în care ea a fost realizată. Acum suntem la un capăt de drum și la un început. Ne dorim foarte mult să punem accentul pe dezvoltarea turismului de weekend și a turismului rural în Timiș și pentru asta sperăm ca încă de la anul să avem curse regulate, cel puțin sezoniere, către obiective turistice cum sunt zona lacului Surduc, Băile Calacea, Buziaș, Jimbolia, unde se află șase muzee, acolo unde pot ajunge fie familii cu copii, oameni vârstnici.


Ne dorim, de asemenea, ca în următorii ani să avem un parc tematic în județul Timiș. Vrem și o promovare mai intensă în afara țării a Timișului, în contextul regiunii Banat, desigur”, a afirmat Delia Barbu, președintele Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în județul Timiș.

De asemenea, Călin Dobra, președintele CJ Timiș, a precizat că pentru instituția pe care o conduce domeniul turismului este important.

„Mă bucur că în sfârșit putem discuta despre o strategie turistică de dezvoltare pe raza județului Timiș. După ce va fi aprobată această strategie, putem discuta de a avea creionată o direcție foarte clară de acțiuni în ceea ce înseamnă implementarea turismului în Timiș. Este o lucrare amplă, complexă, care analizează starea actuală a turismului în județul Timiș, pe mai multe categorii. Obiectivul nostru principal este de a scoate în evidență oportunitățile pe care le are județul Timiș. Această lucrare amplă va fi aprobată și prin hotărâre de consiliu județean, pentru ca CJT să ia ca și asumare implementarea unor proiecte din cadrul acestei lucrări. Prin realizarea acestui material putem discuta de posibilitățile de dezvoltare turistică în județul Timiș. Din punctul de vedere al consiliului județean, domeniul turismului reprezintă o oportunitate de dezvoltare economică importantă. Am observat în ultima perioadă creșterea numărului de turiști străini în județul Timiș. Cred că e un lucru de bun augur și cred că proiectul Timișoara – Capitală Culturală Europeană 2021 ne va aduce un plus județului, dacă vom ști să-l gestionăm cu maximă atenție și seriozitate”, a afirmat șeful CJ Timiș.

În total, strategia pe următorii zece ani are nouă domenii de acțiune: turism de afaceri și de tranzit, cultural istoric, de eveniment, balneoclimateric și de recuperare, religios, rural, agroturism, ecoturism, sportiv și de aventură, de vânătoare și pescuit sportiv, de recereere, shopping și gastronomic.

Consiliul Județean Timiș a alocat aproximativ 24.000 de euro pentru realizarea strategiei de dezvoltare turistică.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.