Contractul pentru deszăpezire în Timișoara a fost scos în sfârșit la licitație....

Contractul pentru deszăpezire în Timișoara a fost scos în sfârșit la licitație. Ce se întâmplă dacă ninge până la semnare

0
DISTRIBUIȚI

Ne mai desparte doar o lună până la sosirea iernii, iar Primăria Timișoara a reușit abia în urmă cu câteva zile să scoată la licitație contractul privind serviciul de deszăpezire în oraș. În data de 26 octombrie, licitația privind desemnarea unui câștigător care să se ocupe de acest serviciu a fost afișată pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

“În baza acordului-cadru și a contractelor subsecvente vor fi prestate servicii de curățare și transport al zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau îngheț în Municipiul Timișoara, în conformitate cu cerințele impuse în documentația de atribuire”, scrie în anunț.

Primăria Timișoara este dispusă să ofere pentru acest contract privind serviciul de deszăpezire aproape 26 de milioane de lei, fără TVA, pe o durată de 48 de luni. “Valoarea estimată maximă a celui mai mare contract subsecvent este de 6.442.847,61 lei, fără TVA. Contractele subsecvente se vor încheia odată la 12 luni, sau ori de câte ori este nevoie, în funcție de necesitățile achizitoriului și de fondurile alocate”, mai scrie în anunț.

Pot participa la licitație firmele care dețin cel puțin 30 de utilaje, dintre care 23 utilaje cu plug/sărărițe, trei autocisterne și patru autocamioane.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 4 decembrie 2018.


Numărul străzilor din Timișoara pe care urmează să se presteze serviciul de deszăpezire este de 1.227.

„Mijloacele mecanice folosite la deszăpezire trebuie să se încadreze în norma de poluare a motorului minim Euro 3 (pot fi și/sau motoare electrice sau hibride GPL). Se vor folosi utilaje dotate cu sistem GPS, pus la dispoziția beneficiarului pentru urmărirea îndeplinirii programului zilnic. Pentru recepții se va prezenta harta GPS a fiecărui utilaj care efectuează traseul de deszăpezire. Compartimentul de specialitate va avea posibilitatea de vizualizare a traseului parcurs de fiecare utilaj, în timp real, precum și istoricul traseelor parcurse pe toată durata contractului”, scrie în caietul de sarcini.

În același document se mai arată că firma care se va ocupa de serviciul de deszăpezire trebuie să desfășoare următoarele activități: să curețe manual și mecanizat zăpada și gheața, să combată poleiul și gheața prin stropirea cu trei soluții, să împrăștie manual și mecanic material antiderapant, să încarce și să transporte zăpada și gheața și să curețe gurile de scurgere din rețeaua de canalizare.

De asemenea, din caietul de sarcini mai aflăm că străzile pe care circulă mijloacele de transport în comun, trecerile de pietoni, trotuarele din dreptul stațiilor mijloacelor de transport în comun, respectiv refugiile de pietoni ale stațiilor de tramvai, căile de acces la instituțiile publice și unitățile de alimentație publică trebuie să fie practicabile în cel mult patru ore de la încetarea ninsorii.

Totodată, în cazul unor ninsori abundente sau care au o durată de timp mai mare de 12 ore se va interveni cu utilajele de deszăpezire pentru degajarea cu prioritate a străzilor pe care circulă mijloacele de transport în comun.

În cazul în care va ninge și licitația nu va fi finalizată, cel mai probabil de acest serviciu se va ocupa Societatea de Drumuri Municipale, potrivit reprezentanților Primăriei Timișoara.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.