Ideea unui secretar de stat pentru o legătură între aeroport şi gară:...

Ideea unui secretar de stat pentru o legătură între aeroport şi gară: „Autobuzul ajunge din aeroport în oraș mai greu decât avionul de la București la Timișoara”

0
DISTRIBUIȚI

Un secretar de stat din Ministerul Transporturilor vrea ca aeroportul din Timişoara să fie legat de Gara de Nord printr-un tren de suprafaţă, nu printr-un metrou, aşa cum îşi doreşte primarul Nicolae Robu.

Timişoreanul Ovidiu Sîrbu (ALDE), secretar de stat la Transporturi, a venit cu o astfel de soluție în condițiile în care, în această săptămână, a fost dezbătut proiectul de infrastructură de cale ferată ce leagă Gara de Nord București de Aeroportul “Henri Coandă” București, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanți ai Companiei Naționale Aeroporturi București, reprezentanți Romatsa, Autoritatea Aeronautică Civilă Romană, autoritățile locale Ilfov și CFR SA.

”Acest proiect se dorește a fi executat ca și termen înainte de începerea Campionatului European unde România va găzdui patru meciuri de fotbal.


La sfârșitul acestei luni va ieși studiul de fezabilitate. Este un proiect de interes național, care ar trebui implementat și la Timișoara. Pentru că nu avem legături foarte bune între aeroport și oraș, această soluție ar veni în întâmpinarea timișorenilor, dar și a turiștilor. În mai toate marile orașe europene există un tren de suprafață care face legătura între aceste puncte de acces în oraș și cred că ar trebui să existe și în Timișoara. Autobuzul ajunge din aeroport în oraș mai greu decât avionul de la București la Timișoara. Cred că este o soluție mai bună, decât să așteptăm acel metrou promis de Robu, care a rămas, la fel ca multe alte promisiuni, doar pe hârtie”, a spus Ovidiu Sîrbu, secretar de stat ALDE în Ministerul Transporturilor.

În momentul de față, de la Aeroportul Internațional ”Traian Vuia” din Timișoara se poate ajunge în oraș doar cu taxi sau cu Expresul 4.

Nicolae Robu a pus pe tapet încă de acum câţiva ani ideea construirii unei linii de metrou care să lege Aeroportul Internaţional Timişoara de ieşirea din oraş înspre Şag. Anul acesta, primăria a alocat 145.000 de lei pentru realizarea unui studiu de prefezabilitate. Deocamdată, însă, administraţia nu ştie de unde ar putea lua şi fonduri pentru realizarea propriu-zisă a acestei linii de metrou.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.