O sută de ani de branding românesc: expoziție de artă publicitară autohtonă...

O sută de ani de branding românesc: expoziție de artă publicitară autohtonă la Timișoara

0
DISTRIBUIȚI

Sub titlul de „Made in RO: 100 ani de branding românesc“, la Timișoara va avea loc o expoziție inedită de artă publicitară autohtonă, curatoriată din colecția privată impresionantă a lui Florian Ciobanu / Reclame Vechi Românești, cu obiecte originale și autentice de memorabilia, ambalaje, afișe, periodice și decupaje de presă, propagandă, broșuri, machete, unele prezentate în premieră în țară.

„Ce branduri locale de bunuri de larg consum cumpărau românii în urmă cu 100 de ani? Ce am avut și ce am pierdut ca mărci naționale? Vă propunem o incursiune ilustrată în istoria intimă mai puțin obișnuită a societății noastre, prin reclame sau „sufletul comerţului“, cum mai sunt denumite, care vorbesc despre mărcile naționale emblematice, de cele mai puțin cunoscute, dar și de cele care au dispărut în negura timpului sau fragmente pline de picanterii din mentalul colectiv al vremurilor. Lansăm proiectul-manifest Made in RO: 100 de ani de branding românesc și la Timișoara“, spun organizatorii acestui eveniment.

Proiectul este inițiat și organizat de Asociația Escu și co-finanțat de Ministerul Culturii și Identității Naționale. Expoziția va putea fi vizitată la Casa Artelor din Timișoara în perioada 15 – 19 noiembrie.

„Reclamele și brandurile sunt o oglindă retrovizoare către piaţa noastră de publicitate din trecut.


Expoziția principală itinerantă în București, Cluj-Napoca și Timișoara, secondată de conferințe și ateliere creative, care vor reprezenta scurte introspecţii în istoria ilustrată a publicităţii româneşti. Imaginat ca un puzzle, proiectul-eveniment îşi propune să evidenţieze transformările unui domeniu economic și cultural complex prin creația publicitară a timpurilor. Proiectul este spiritul regăsit sau descoperit al unei perioade anume și, nu în ultimul rând, este o oportunitate de documentare și delectare pentru pasionații de arte vizuale, design, modă, publicitate, istoria media care vor fi invitați, printr-o serie de workshop-uri, conferințe, discuții să valorifice, prin activitatea lor, reușitele brandurilor românești. Centenarul Marii Uniri reprezintă un eveniment unic în viața societății românești, care, pe lângă încărcătura istorică și de comemorare, este și un moment de auto-reflecție al societății noastre asupra României de ieri și de azi, dar și un prilej de a trece în revistă anumite capitole definitorii culturale, economice și sociale care vorbesc despre evoluția identității imagistice a unei națiuni, iar mica istorie a publicității și a apariției și dezvoltării brandurilor autohtone reprezintă un pasaj teribil de interesant, sincer, hedonist și vocal în a reflecta schimbările prin care au trecut cultura și mentalul colectiv pe parcursul acestui secol“, mai spun inițiatorii acestui proiect.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.