16 stații de reîncărcare a mașinilor electrice, la Timișoara. Cu ce bani...

16 stații de reîncărcare a mașinilor electrice, la Timișoara. Cu ce bani ar putea fi realizate UPDATE Proiectul a fost aprobat

0
DISTRIBUIȚI

statie masina electrica

Primăria Timișoara vrea să realizeze 16 stații de reîncărcare a mașinilor electrice în mai multe zone din oraș. În acest sens, reprezentanții municipalității se pregătesc să depună  o cerere de finanțare nerambursabilă în cadrul „Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în municipiile reşedinţe de judeţ”, lansat de Administrația Fondului pentru Mediu.

Concret, primăria vrea să depună un proiect intitulat „Realizarea de stații de reîncărcare pentru vehicule electrice în municipiul Timișoara”, care are o valoare de 4,2 milioane de lei, cu TVA. Din această sumă, doar 3,3 milioane de lei reprezintă valoarea totală eligibilă, iar restul banilor vor fi asigurați de municipalitate.

Pentru ca cererea de finanțare să poată fi depusă, aleșii locali trebuie să voteze un proiect de hotărâre în acest sens. Proiectul prevede, printre altele, punerea la dispoziție a terenurilor aferente celor 16 amplasamente pentru stații de reîncărcare vehicule electrice. Stațiilor vor fi realizate pe B-dul I.C. Brătianu, Calea Aradului, Piața Iancu Huniade, Academician Alexandru Borza, Str. Martin Luther, Str. Gheorghe Dima, B-dul Take Ionescu, Piața 700, B-dul Republicii, B-dul Revoluției din 1989, Splaiul Nicolae Titulescu, B-dul Mihai Viteazu, Str. Plutius Andronescu, Str. Aștrilor și B-dul 16 Decembrie 1989.

„Prin realizarea unui număr de 16 stații de încărcare rapidă a vehiculelor electrice se vor asigura facilități pentru proprietarii de vehicule electrice și hibrid, și se va încuraja achiziția unor astfel de autoturisme și motocicluri nepoluante de către persoanele fizice și juridice din Municipiul Timișoara și Județul Timiș.


De asemenea, investiția va contribui la reducerea emisiilor de GES pe teritoriul administrativ al Municipiului Timișoara și al Județului și la tranziția către un sector de transport ecologic și emisii scăzute de carbon”, scrie în documentația care însoțește proiectul de hotărâre.

Din proiect mai aflăm că a fost elaborat și studiul de fezabilitate, întocmit de Aquatim și pus la dispoziția Primăriei Timișoara cu titlu gratuit.

UPDATE Proiectul a fost aprobat în plenul de astăzi, fiind votat de 20 de consilieri locali, nu înainte să fie criticat de către o parte dintre aleși. Astfel, Dan Idolu, liderul consilierilor locali PSD, a luat cuvântul pentru a întreba de ce au început lucrările de elaborare a documentelor necesare de abia la sfârșitul anului trecut, în condițiile în care se știa de existența acestui program din vară.

Termenul final de depunere al cererilor de finanțare pentru realizarea de noi stații de reîncărcare a mașinilor electrice este săptămâna viitoare. „Nu am intrat în posesia documentelor de care aveam nevoie decât acum. O să avem de lucru și în weekend-ul ăsta și vă spun cu toată sinceritatea că am lucrat inclusiv până noaptea târziu. Am avut mult de lucru și la documentația pe care Aquatim-ul ne-a pus-o la dispoziție, ne-au ajutat și nu putem decât să le mulțumim”, a precizat Adrian Bere, șeful Direcției de Mediu din cadrul Primăriei Timișoara.

Și consilierul local PNL Simion Moșiu a dorit să întrebe de ce costă o stație de reîncărcare 55.000 de euro, Dan Idolu precizând că la Aeroportul Timișoara au fost realizate cu cel mult 25.000 de euro. „Cerințele sunt prevăzute în ghid, iar stațiile sunt de ultimă generație și respectă absolut toate cerințele”, a explicat Adrian Bere. În discuție a intervenit și Nicolae Robu, pentru a preciza că este nevoie de un amendament la proiect, în condițiile în care scria în acesta că responsabil de proiectul privind realizarea stațiilor de încărcare ar fi primarul Timișoarei. „Nu trebuie să fiu eu, că am alte responsabilități, trebuie făcut un amendament pentru a fi scos de acolo. Nu am fost întrebat dacă sunt de acord și când am observat, le-am spus colegilor că nu e în regulă așa”, a afirmat Nicolae Robu. Viceprimarul Dan Diaconu a propus ca responsabil al proiectului să fie Adrian Bere, amendamentul fiind aprobat de consilierii locali.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.