Interdicțiile continuă în cazul mașinilor cu motoare diesel, iar România ar putea fi parte din următorul „lot” de țări luate în vizor. După valul de măsuri drastice luate de țările din vestul Europei, Curtea Europeană de Justiţie ar putea fi sesizată în cazul altor nouă țări din Uniunea Europeană.
Cristian Bucur, director tehnic RAR, a vorbit pentru Antena 1 despre potențialul cancerigen al particulelor emise de autovehiculele cu motor diesel.
„Aceste particule sunt de fapt nişte molecule de carbon cu un înveliş de hidrocarburi aromatice şi oxizi metalici. Şi acestea s-a demonstrat faptul că au potenţial cancerigen”, a spus Bucur. Acesta a adăugat că, cel mai probabil, mașinile pe motorină nu vor fi interzise total în România: „Nu cred că va exista o interzicere totală şi bruscă a acestor vehicule.”
Prima țară ce a declarat „război” mașinilor pe motorină a fost Germania. Începând cu data de 31 mai 2018, Hamburg a devenit primul oraş din Europa care a interzis parţial circulaţia automobilelor diesel, pentru a reduce poluarea. Italia a anunțat interzicerea totală a acestor autovehicule în Roma, până în anul 2024. În Londra, şoferii maşinilor diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară, în timp ce în Paris se va interzice circulația mașinilor diesel înregistrate înainte de 2005.