Penurie de oferte la licitația pentru proiectul tehnic al lotului 2 din...

Penurie de oferte la licitația pentru proiectul tehnic al lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva

0
DISTRIBUIȚI

Deşi a pus la bătaie peste 600.000 de lei, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România nu a primit decât o singură ofertă lansată pentru completarea proiectului tehnic pentru segmentele D şi E1 din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva. Doar o societate bucureşteană a depus o ofertă până la data limită stabilită.

Cele două segmente sunt cuprinse între nodul de la Margina şi locul unde începe segmentul E2, cel care include tunelurile introduse suplimentar în proiect prin acordul de mediu revizuit, celebrele „tuneluri pentru urşi”.


În total, sunt 13 din cei 28, 6 kilometri care nu au fost construiţi, în cazul segmentelor E, respectiv parţial realizat de Salini Impregilo, segmentul D. Compania italiană a fost declarată câştigătoare a proiectului de construire a lotului 2, dar, ulterior, segmentele respective au fost scoase din proiectul iniţial, acordul de mediu revizuit prevâzând un cost suplimentar de peste o sută de milioane de euro, ceea ce a făcut necesară o nouă licitaţie.

Segmentul D a fost deja realizat de cei de la Salini, aproximativ 90% din lucrare fiind deja gata. Chiar şi aşa lotul a fost scos din contract. Pentru acest segment, plus E1, care nu include şi tunelurile, CNAIR a decis să actualizeze proiectul tehnic pentru a reporni lucrările. Oferta urmează să fie analizată, iar dacă va corespunde licitaţia ar putea fi terminată mai rapid, pentru că nu vor exista contestaţii.

Din păcate, pentru sectorul E2, care include tunelurile, există riscul pierderii banilor europeni pentru că proiectul este foarte întârziat.

Foto: Arhivă

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.