Timișoara, printre primele orașe din țară unde se va putea alimenta cu...

Timișoara, printre primele orașe din țară unde se va putea alimenta cu un nou tip de combustibil auto

4
DISTRIBUIȚI

Dacă şoferii români sunt obişnuiţi să alimenteze cu combustibilii clasici, benzină sau motorină, respectiv cu gaz petrolifer lichefiat, în curând vor avea la dispoziţie un nou combustibil pentru autovehicule. Vorbim despre Gaz Natural Comprimat (GNC), un tip de combustibil folosit în vestul Europei, mai ales.

O societate sibiană, Denisson Energy, va realiza o reţea naţională de alimentare cu GNC, după ce a primit un credit punte, de la Fondul Român pentru Eficiența Energiei (FREE). Valoarea totală a proiectului este estimată la 5,9 milioane de dolari, creditul primit fiind de 1,97 miloane de dolari, finanţarea afacerii urmând să fie acordată din fondurile proprii ale investitorului şi din bani de la Comisia Europeană.

„Primul obiectiv specific este realizarea inițială pe piață a unei rețele de stații GNC constând în nouă puncte de alimentare funcționale de-a lungul Coridoarelor Rețelei Centrale de drumuri TEN – T din România (coridoarele Orient Est – Med & Rin – Dunăre).


Rețeaua de stații GNC va fi dezvoltată în jurul nodurilor importante ale rețelei centrale pentru a acoperi în mod simultan posibila cerere pentru transportul de lungă distanță și pentru cel urban. De asemenea, va asigura o distanță rezonabilă până la stația următoare (cel mult în jur de 150 km, dar întotdeauna mai puțin de 300 km) pentru traficul domestic și transfrontalier. O listă orientativă a locațiilor include Arad, București, Constanța, Craiova, Deva, Drobeta Turnu-Severin, Pitești, Sibiu și Timișoara. Implementarea rețelei de stații GNC este planificată în trei faze consecutive rezultând în implementarea a trei stații GNC pe an între 2019, 2020 și 2021”, au anunţat reprezentanţii FREE.

Stațiile de alimentare cu GNC vor fi accesibile public, fiind deschise între 8 şi 24 ore pe zi. Proiectul poate fi considerat ca fiind unul pilot, pentru promovarea acestui combustibil pe piaţa românească. Conform estimărilor, prin implementarea alimentării cu CNG pe piaţa locală va fi înlocuit un consum de 386 tone/an benzină standard și de 917 tone/an motorină standard cu un consum anual de 1.175 tone/an gaz natural comprimat, un combustibil considerat mult mai curat. Aceasta va duce la eliminarea în atmosferă a 951 tone de bioxid de carbon pe an, a mai anunţat FREE.

GNC este, în principiu, gazul metan folosit la încălzirea locuinţelor sau la aragaz. În domeniul auto este folosit ca şi carburant pentru comoditatea manipulării şi pentru eficienţa stocării, se utilizează în forma comprimată, la 210-220 bar. O instalaţie de utilizare a GNC costă cu aproximativ 30 – 50% mai mult decât una pentru GPL, aceasta pentru că trebuie să reziste la presiunea la care este păstrat gazul comprimat. Totuşi, acest combustibil este mai eficient, un rezervor cu 25 – 30 de metri cubi asigurând o autonomie de până la 500 de kilometri.

4 COMENTARII

  1. O porcarie…si dupa doi ani de la stire CNG e…istoria viitoare!!! O tara de rahat,in toata Europa sunt sute de pompe CNG…numai la noi zero…adica doua cred,una la Bucuresti si una La Valcea…rusine,dar la noi mafia e prea mare privind GPL….vor pierde piata,asta e tara de hoti si smenari…o zi buna…

  2. Sfarsit de 2021 si nici macar o statie dintre cele enumarate. In toata tara doar in Valcea si Bucuresti. Sunt ceva interese pentru care nu se da drumul la aceste statii cateva dintre ele fiind aproape gata ?

  3. Normal. Poate domnul De Marius Popescu ar putea face niste verificari si sa revina cu un articol nou . Statia din Dumbravita (Timisoara) s-a construit? Sau cea din Arad? Cand se va da drumul? Iscir a facut legislatia ? Ce se intampla?

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.