Două companii aeriene low-cost, amendate cu milioane de euro din cauza taxei...

Două companii aeriene low-cost, amendate cu milioane de euro din cauza taxei pe bagaje

1
DISTRIBUIȚI

Ryanair şi Wizz Air, cele două companii low-cost care şi-au modificat anul trecut aproape în oglindă politica de bagaje, au fost amendate cu 3 milioane de euro, din cauza taxelor impuse pasagerilor pentru bagaje, practică despre care Consiliul Concurenţei din Italia spune că ar fi înşelătoare.

Ryanair a primit o amendă de 3 milioane de euro, iar Wizzair a fost amendată cu un milion de euro. În plus, ambele companii trebuie să ia măsuri pentru a opri promovarea mincinoasă a preţului biletelor de avion, scrie aviatiamagazin.com. Italienii au constatat că prin schimbarea politicii de bagaje, clienţii celor două companii low-cost sunt înşelaţi deoarece costul unui bilet de avion este mărit artificial prin adăugarea unei suprataxe pentru bagajul mare de mână, clasicul troller pe care îl folosim cu toţii.

Anul trecut, Ryanair şi Wizzair au hotărât că pasagerii pot luă gratuit la bordul aeronavelor doar un bagaj mic de mână, pentru celelalte bagaje de mână plătind o taxa suplimentară ce variază între 5 şi 25 de euro per segment.


Consiliul Concurenţei din Italia, care a demarat o anchetă în luna noiembrie, a stabilit că bagajul mare de mână reprezintă un element esenţial al transportului aerian şi că neincluderea lui în preţul biletului reprezintă o politică înşelătoare din partea companiilor.

„Bagajul de mână este un element esenţial în transportul aerian şi trebuie permis fără a adaugă costuri suplimentare. Legislaţia europeană prevede că astfel de suplimente cunoscute şi absolut necesare trebuie incluse în preţul de bază al serviciului oferit încă de la primul contact şi, prin urmare, nu pot fi separate de acest serviciu. Prin taxarea suplimentară cu sume cuprinse între 5 şi 25 de euro a bagajului mare de mână cele două companii au crescut preţul biletelor într-o manieră netransparentă separând de tariful de bază un serviciu esenţial, predictibil şi necesar pentru aproape toţi pasagerii. De aici şi înşelarea pasagerilor, pentru că preţul plătit la finalul unei rezervări va fi aproape întotdeauna mai mare decât tariful arătat la începutul procesului”, se arată în comunicatul italienilor.

Aceştia mai spun că separarea preţului bagajului mare de mână îi înşeală pe consumatori şi atunci când intră pe site-uri care compară preţurile la bilete, punând în balanţa operatori low-cost care nu au inclus în cost bagajul de mână cu alţi operatori care oferă acest serviciu în tariful de bază. Ryanair şi Wizzair au la dispoziţie 60 de zile pentru a luă măsuri care să oprească această politică înşelătoare.

Conform sursei citate, se pare că şi Consiliul Concurenţei din România anchetează cele două companii aeriene în această privință.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.