Scandal în ședința Consiliului Local Timișoara după ce varianta finală a caietului...

Scandal în ședința Consiliului Local Timișoara după ce varianta finală a caietului de sarcini pentru salubritatea stradală s-a aprobat după desemnarea câștigătorului VIDEO

1
DISTRIBUIȚI

Aproape o oră s-au certat aleșii locali, astăzi, în ședința extraordinară a Consiliului Local Timișoara, după ce pe ordinea de zi s-a aflat un proiect de hotărâre cu privire la aprobarea variantei finale a caietului de sarcini și a acordului cadru de servicii având ca obiect de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare stradală în Municipiul Timișoara și a contractului subsecvent aferent acordului cadru, precum și atribuirea și încheierea acestora cu ofertantul câștigător SC Brantner Servicii Ecologice SRL”.

Dan Idolu, liderul consilierilor locali PSD, a luat cuvântul înainte ca proiectul să fie supus votului pentru a anunța că s-a uitat pe SEAP chiar înainte de începerea ședinței și a observat că procedura nu a fost încheiată. De asemenea, pesedistul a susținut că în cazul în care, totuși, procedura s-a încheiat, așa cum susțin reprezentanții primăriei, nu se mai pot face modificări la caietul de sarcini.

„Mi-am pus întrebarea firească, cum să modificăm caietul de sarcini, când Primăria Timișoara a anunțat cu bucurie un câștigător? Dacă s-a închis procedura de achiziție, de ce să mai modificăm caietul de sarcini? Procedura se închide printr-o hotărâre care trebuie publicată pe SEAP. Dilema mea este dacă s-a închis sau nu prin hotărâre de adjudecare și au trecut cele zece zile de contestare”, a precizat Dan Idolu.

Robert Kristof, city managerul Timișoarei, a explicat că în momentul în care a fost votat caietul de sarcini în Consiliul Local Timișoara, un articol prevedea că varianta finală, în urma clarificărilor, va fi supusă apoi votului. „Procedura este încheiată, este un raport final, este adjudecat câștigătorul, a trecut perioada de contestații, acum votăm actualizarea caietului de sarcini și a contractului. Nu se modifică nimic față de ce s-a discutat în licitație”, a precizat Robert Kristof.

Totuși, Dan Idolu nu s-a lămurit, afirmând că „modificarea caietului de sarcini se face înainte de închiderea procedurii. Nu avem încă un câștigător, nu există hotărâre de adjudecare”. Kristof i-a transmis că există aviz juridic pentru întreaga procedură.

În discuție a intervenit și primarul Nicolae Robu, care a susținut faptul că „nu s-a făcut nicio greșeală, este cel mai firesc și legal curs al lucrurilor. La o licitație pot fi sute de clarificări, care pot avea teoretic tot atâtea modificări în caietul de sarcini. S-a transmis că s-a terminat perioada de a solicita cereri de clarificare.


S-a desemnat un câștigător, s-a făcut anunțul, au fost lăsate cele zece zile pentru depunerea contestațiilor, nu a depus nimeni contestație, suntem deja în a 15-a zi, nu se mai pot depune contestații. Câștigătorul este clar, definitiv. Acum trebuie aprobat contractul și caietul de sarcini în forma sa, după care s-a desfășurat procedura competitivă. Nu mai e nevoie de niciun pas în procedură, după aprobarea de azi, vine câștigătorul și semnează contractul. Atât a mai rămas să se întâmple”.

Nicolae Robu a răbufnit din nou la adresa lui Dan Idolu, văzând că este întrerupt, căruia i-a transmis că „noi suntem oameni serioși, nu-ți bate joc de timpul nostru ședință de ședință. Acest om are probleme foarte grave, vrea să-și bată joc de timpul consilierilor locali și al timișorenilor care ne urmăresc. Nu putem să stăm să-și bată joc de timpul nostru ședință de ședință. Eu încă sper, pentru binele dânsului, că a înțeles și doar joacă teatru. Ar fi grav să nu joace teatru”.

Pentru a clarifica lucrurile, Nicolae Robu a sunat-o și pe șefa Serviciului Achiziții Publice, Corina Radu, pe care a pus-o pe speaker în timpul ședinței și care a confirmat cele spuse de primar. „Lunea trecută au expirat cele zece zile în care se puteau depune contestații”, a precizat Corina Radu. Și Robert Kristof a intervenit de mai multe ori în discuție pentru a preciza că „procedura încă este deschisă pe SEAP până este aprobată hotărârea de consiliu local”.

„O procedură de achiziție se încheie prin contract, dar trebuie să fie o hotărâre de adjudecare care se publică pe SEAP. Cum puteți anunța că avem câștigător, dar procedura nu este finalizată, așa apare pe SEAP. Dacă este finalizată procedura, de ce nu am făcut înainte aceste modificări. Dacă nu este finalizată, așa cum scrie pe SEAP, atunci nu putem vota”, a explicat Dan Idolu. Viceprimarul Dan Diaconu i-a răspuns că există un raport, publicat pe SEAP, în care scrie că a fost desemnat un câștigător.În final, proiectul de hotărâre a fost aprobat în Consiliul Local Timișoara.

Conform legii, după ce o etapă dintr-o procedură de achiziție publică a fost încheiată, cum este cea de întocmire a caietelor de sarcini, nu se poate reveni și modifica nimic după ce s-a încheiat o altă etapă ulterioară, cum este cea de desemnare a câștigătorului. Practic, toate modificările la caietul de sarcini care au apărut în urma clarificărilor din timpul licitației trebuiau aprobate de consiliul local și de abia după acest moment ar fi trebuit să se treacă la următoarea etapă, de transmitere și analiză a ofertelor primite.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.