„Arome proprii”, hartă online pentru produsele tradiţionale şi afacerile locale

„Arome proprii”, hartă online pentru produsele tradiţionale şi afacerile locale

0
DISTRIBUIȚI

Producătorii de produse tradiţionale din zona de vest a României au acum la dispoziţie o platformă online unde îşi pot promova produsele. Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest a lansat proiectul „Arome proprii” – www.aromeproprii.ro, o platformă care promovează producătorii și produsele alimentare din Regiunea Vest.

Aceasta a fost realizată ca o inițiativă pilot în cadrul proiectului „NICHE – Dezvoltarea de lanțuri valorice inovative în sectorul agroalimentar”, care își propune crearea de ecosisteme favorabile inovării în sectorul alimentar în șapte regiuni europene,a anunţat ADR Vest

Producătorii locali din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara beneficiază, prin intermediul platformei, de spații virtuale unde își pot promova produsele – legume, fructe, miere și produse apicole, cereale și produse din cereale, ouă, carne și produse din carne, lapte și brânzeturi artizanale, uleiuri, gemuri și dulcețuri realizate după rețete tradiționale sau prin noi procedee, din fructe și legume cultivate în regiune, ceaiuri, mirodenii etc.

Iniţiativa ADR Vest a avut deja ecou, aproape 30 de producători s-au înregistrat deja pe www.aromeproprii.ro, iar lista este deschisă. Fiecare producător își poate crea un profil online pentru prezentarea produselor și a beneficiilor pe care le oferă acestea pentru consumatori – certificări privind calitatea și valoarea adăugată, locațiile unde se comercializează, fotografii, date de contact, posibilitatea de a primi vizite din partea potențialilor clienți.


„Arome proprii” pune, de asemenea, la dispoziția vizitatorilor o hartă interactivă a producătorilor locali din Regiunea Vest, în funcție de tipurile de produse pe care le propun și aria geografică din care provin, cu informații complete privind trasabilitatea lor. În dezvoltarea ulterioară a proiectului sunt așteptaţi și alți producători locali, dar și promotori ai produselor locale din industria HoReCa. Prin proiect, vor fi promovate restaurantele, hotelurile, operatorii culturali, retailerii specializați și procesatorii din industria alimentară care aleg să introducă produse din regiune în meniurile lor, în producție, retail etc., în cadrul unei campanii de susținere care se va derula pe parcursul anului 2019.

„Nevoile comunităților urbane de a avea acces cât mai facil la alimente proaspete, sănătoase, cu gust, produse în proximitate, cât și nevoile producătorilor locali de a-și promova produsele și de a le comercializa la prețuri echitabile au constituit principalele premise de la care am pornit atunci când a fost gândit proiectul pilot. Ne dorim ca această inițiativă să contribuie în mod real la reconectarea consumatorilor cu producătorii și la adoptarea, treptat, ca parte a culturii locale, a unei diete sezoniere care să aibă la bază hrană proaspătă şi sănătoasă”, a declarat Daniela Copaci, coordonatorul proiectului „NICHE”, din partea ADR Vest.

Informaţii despre noul proiect se pot găsi şi pe Facebook sau Instagram.

Proiectul „NICHE – Dezvoltarea de lanțuri valorice inovative în sectorul agroalimentar” este o inițiativă a ADR Vest, finanțată în cadrul Programului Interreg Europe.  Partenerii din cele șapte regiuni implicate în proiect – Regiunea Vest din România (coordonator proiect), Regiunea Border din Irlanda, Regiunea Irlanda de Nord din Marea Britanie, Regiunea Tartu din Estonia, Regiunea Ostrobotnia de Sud din Finlanda, Regiunea Cuiavia-Pomerania din Polonia și Regiunea Creta din Grecia – dispun de un buget total de 1,3 milioane euro, pe o durată de patru ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.