„Minuni” de finanţare pentru lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva. Compania...

„Minuni” de finanţare pentru lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva. Compania de Drumuri alocă sume ridicole pentru unele lucrări

0
DISTRIBUIȚI

Asociaţia Pro Infrastructură a găsit în activitatea Companiei Naţionale deru  Administrare a Infrastructurii Rutiere o nouă „minune”. Una legată de celebra porţiune cu tuneluri din autostrada Lugoj – Deva, pe lotul 2. Mai precis, sumele alocate pentru realizarea de foraje în zonă, alocate în cadrul unei licitaţii demarate în această săptămână, sunt total ridicole. Pentru 37 de foraje geo de mare adâncime, unele chiar de 80 de metri, se alocă un buget de doar un milion de lei, chiar dacă un metru de foraj ar costa 250 de euro, au anunţat cei de la Pro Infrastructură.

„Prostia CNAIR lovește din nou! «Victima» este vestita secțiune de 3,3 km care conține tunelurile de pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, veriga lipsă din Coridorul European dintre Sibiu și Nădlac. (…) Licitația pornită ieri este o glumă proastă.


Se cer cel puțin 37 de foraje geotehnice de mare adâncime (unele pot ajunge chiar la 80 de metri) în bugetul total de 1 milion de lei. Prețul pieței este aproximativ 250 euro pentru un singur metru de foraj. Faceți singuri calculele. Banii puși la dispoziție nu sunt suficienți! Rezultatul? Vom avea o maculatură ieftină care nu poate fi o bază solidă pentru execuția unor tuneluri de peste 2 km lungime. Nu urșii și liliecii stau în calea autostrăzilor, ci incompetenții și politrucii care o dau în bară iar și iar. Putem spera la o infrastructură rutieră decentă într-un orizont de timp rezonabil doar cu oameni noi, competenți, profesioniști, cu experiență la nivel internațional”, spun reprezentanţii asociaţiei.

Tronsonul de autostradă vizat a fost licitat în 2012, contractul fiind semnat în 2013. Însă acordul de mediu emis ulterior a modificat o serie de soluții inițiale, printre care apariția celebrelor tuneluri, variantă prin care se evită săpături (deblee) adânci de peste 40 de metri. Cum contractul parafat nu coincidea cu acordul de mediu, s-a produs un blocaj complet. Ulterior, în 2016, constructorul a făcut un proiect tehnic pentru construcţia de tuneluri, inclusiv foraje geotehnice de mare adâncime. CNAIR și-a asumat că îl preia, scoate din contract cei 3,3 km și îi licitează pe baza proiectului realizat de antreprenor. În 2017 când directorul general al CNAIR de atunci, Ștefan Ioniță, a reziliat contractul fără să mai ia în calcul proiectul tehnic. În această săptămână a fost lansată licitația forajelor geotehnice aferente zonei cu tuneluri. Interesant este că asemenea foraje au fost deja executate în 2016, dar nu au fost plătite de CNAIR.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.