Deputat de Timiș: Cai verzi pe pereți blochează autostrada Lugoj – Deva....

Deputat de Timiș: Cai verzi pe pereți blochează autostrada Lugoj – Deva. Ce spune despre tunelurile pentru urși

0
DISTRIBUIȚI

tunel ursi

Cătălin Drulă, deputat USR de Timiș, consideră că nu urșii sau ONG-urile blochează construirea de autostrăzi în România, ci acest lucru s-ar datora incapacității celor aflați la guvernare.

Parlamentarul arată, pe pagina sa de Facebook, într-o postare cu titlul „Despre caii verzi pe pereți care blochează autostrăzile” că cea mai bună soluție în ceea ce privește autostrada Lugoj – Deva, despre care se știe încă din 2012, este ca vârful de deal de la Holdea/Coșevița să fie traversat printr-un tunel de aproape doi kilometri.

„Soluția este necesară și din punct de vedere constructiv – pentru că dacă s-ar aplica soluția din studiul de fezabilitate, adică o săpătură deschisă, ar rezulta o excavație cu adâncimea maximă de 45m (cât un bloc de 15 etaje) – dar și din punct de vedere al mediului, fiind o zonă de păduri, un culoar important de migrație pentru animale. Una e să-l despici în două cu o mega-săpătură cu lățimea de sute de metri la partea de sus, alta e să faci frumos și civilizat două tuneluri pentru autostradă. De altfel, oricine a fost pe autostrăzi mai la vest de noi sau mai la sud (Bulgaria/Grecia) a văzut zeci de astfel de tuneluri care sunt normalitatea. Numai pe ai noștri îi sperie de moarte – «vai, tunel!, să evitam cu orice preț să construim așa ceva în România». Pentru că n-au mai făcut și pentru că sunt în general incapabili și fug de orice răspundere”, consideră Cătălin Drulă.

Deputatul USR de Timiș a ținut să-l atace pe directorul CNAIR, Narcis Neaga, pentru faptul că s-a ajuns ca în 2019 să se spună că în România nu se pot realiza autostrăzi din cauza urșilor.


Cătălin Drulă arată că există un proiect tehnic pentru zona cu tuneluri, realizat încă din 2016, doar că acesta nu este folosit, pentru că nu a fost plătit firmei care l-a întocmit.

„În 2014, dl. Neaga a anunțat planul: le va cere italienilor care au luat contractul pentru acest sector să facă ei proiectul tehnic pentru zona cu tuneluri și să-l dea CNAIR ca să le scoată separat la licitație. După ce nu s-a mișcat mare lucru la acest plan, în 2016 chiar s-a realizat acest proiect tehnic, cu studii geotehnice și tot ce trebuie. El stă în niște cutii acum la compania italiană pentru că în 2017 reveniți cei de la PSD au decis să nu-l mai plătească și că «vorbesc ei la Bruxelles» să nu se mai facă tuneluri. După care au constatat că totuși nu se poate să-ți bați joc de orice reguli dacă vrei bani europeni – ai un acord de mediu aprobat, ai un proiect pe fonduri aprobat, nu poți să-l schimbi doar pentru că vrea mușchiul unui ministru. Așa că au revenit la tuneluri, dar proiectul tehnic tot nu l-au plătit către compania italiană. Și-a trecut și 2018. A venit 2019 și ne promite dl. Neaga că acum-acum scoate secțiunea cu tuneluri la licitație. Pe ce bază, pe ce documentație dacă cea făcută de italieni stă în cutii, asta nu mai explica”, a semnalat parlamentarul.

În final, Cătălin Drulă atrage atenția că după opt ani de „brambureală pesedistă”, licitația pentru zona cu tuneluri nu este lansată, iar coridorul european Sibiu-Nădlac este întrerupt pe nouă kilometri.

„Nu-i așa că-i mai simplu să spui povești cu lilieci și urși care-s bune să devină folclor, decât să explici de ce naiba nu ești în stare de 8 ani de zile să faci o licitație pentru un sector de câțiva km de autostradă? Concluzia: noi chiar am putea ajunge departe și să facem și autostrăzi dacă n-am fi conduși de hoți și proști”, a conchis deputatul USR de Timiș.

Vă reamintim că, potrivit unei estimări făcute de CNAIR la începutul acestui an, costurile pentru lucrările la cele trei secțiuni (D, E1 și E2) din lotul doi al autostrăzii Lugoj-Deva s-ar ridica la aproximativ 1,33 miliarde de lei. Cea mai scumpă secțiune va fi E2, între Holdea și Coșava, unde trebuie realizate celebrele tuneluri „pentru urși”, costurile fiind estimate la 1,1 miliarde de lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.