Omul care pregătește Timișoara pentru turiștii așteptați în 2021: „Vrem să atragem...

Omul care pregătește Timișoara pentru turiștii așteptați în 2021: „Vrem să atragem o cifră record”

1
DISTRIBUIȚI

Simion Giurcă, unul dintre cei mai buni specialiști din domeniul turismului, va pregăti orașul pentru anul 2021, când în capitala Banatului sunt așteptați să sosească peste un milion de vizitatori.

Unde vor fi cazați turiștii, ce vor mânca, unde vor putea parca mașinile sau autocarele, ce evenimente ar trebui organizate, în ce perioadă a anului și în ce zone din oraș? Deși par lucruri simple, sunt deosebit de importante pentru succesul Timișoarei peste doi ani. Toate acestea sunt gândite de către reprezentanții Asociației Timișoara – Capitală Culturală Europeană 2021 alături de unul dintre cei mai buni specialiști din domeniul turismului din România. Este vorba de timișoreanul Simion Giurcă, care are o experiență în acest domeniu de peste 30 de ani. Recent, Simion Giurcă a fost cooptat în cadrul asociației cu scopul de a realiza strategia de turism pentru anul 2021, de a se ocupa de colaborarea cu entitățile din industria ospitalității și de a dezvolta proiecte și programe pentru creșterea numărului de turiști.

Simion Giurcă a fost, până în anul 1994, directorul firmei de turism OJT Timiș, moment în care a plecat la Viena pentru a ocupa o funcție importantă. Astfel, până în anul 2017, timișoreanul a condus Biroul de promovare turistică a României din capitala Austriei, având responsabilități în Europa Centrală și de Răsărit. În urmă cu doi ani, Simion Giurcă a fost nevoit să renunțe la acest post, după ce ministrul Turismului de la acea vreme, Mircea Dobre, a decis să închidă birourile de turism ale României din străinătate.

Astfel, Simion Giurcă a luat decizia de a-și lansa propria afacere în domeniul turismului, cu sediul în Timișoara, prin intermediul căreia aduce vizitatori străini în România, pentru a ne admira frumusețile. Timișoreanul este unul dintre cei mai valoroși specialiști în domeniul turismului, fapt dovedit și prin premiile și titlurile obținute de-a lungul timpului. Simion Giurcă a fost primul șef de birou de promovare turistică al unei țări care a fost decorat de către statul austriac. De asemenea, în urmă cu cinci ani, Simion Giurcă a primit titlul de cetățean de onoare al Vienei.

„Când s-au închis birourile, eu nu am ieșit prea mult în presă, chit că aș fi fost poate cel mai îndreptățit. Eu am fost în ultimii, inclusiv pentru 2017, când am activat doar jumătate de an, am fost ales cel mai bun șef birou străin din Austria, loc pe care l-am ocupat în ultimii trei ani în 38 de țări, în fața reprezentanților Italiei, Spaniei, Greciei, Germaniei, Ungariei. Eu îmi cunosc valoarea, știu cât am muncit și muncesc în continuare, mă documentez în permanență, citesc literatură de specialitate, primesc buletine de informări cu ce se întâmplă în lumea turistică din diferite părți. Sunt lucruri foarte necesare azi, e ca-n medicină, mereu apar lucruri noi în primul rând datorită faptului că se modifică comportamentul clientului”, ne-a declarat Simion Giurcă.

„Vrem să atragem o cifră record”

Simion Giurcă are planuri mari în ceea ce privește anul 2021, când Timișoara va fi Capitală Culturală Europeană. Timișoreanul are mari speranțe că orașul de pe Bega va fi vizitat de peste un milion de turiști, ceea ce înseamnă că numărul obișnuit se va tripla.

„Capitală Culturală Europeană înseamnă Timișoara în întregimea ei, în substanța ei. Sigur că nu vei putea niciodată să determini implicarea totală, pentru că oamenii sunt cum sunt: unii nu vor, pe unii nu îi interesează, dar ideea este să încercăm să conștientizăm acest lucru, că este important ce mesaj dă populația. Vrem să atragem o cifră record. Cifrele pe 2018 arată că Timișul a fost în regres, este puțin trist, mi-ar fi plăcut să fim pe un trend pozitiv, dar a fost negativ, iar asta înseamnă în primul rând că trebuie să-l stopezi și apoi să-i schimbi direcția. Ținând cont de capacitățile care vor fi existente la nivelul anului și cu dorința de a aranja turismul cât se poate de bine din punct de vedere tehnic, ne-am propus un milion de turiști, ceea ce ar însemna, dacă am face comparație cu cifrele de acum pe județ, la nivelul anului 2018, de trei ori mai mult”, a explicat Simion Giurcă.

Timișoreanul este de părere că succesul orașului în 2021 va depinde de implicarea reprezentanților asociației, dar și de modul în care va fi organizată agenda culturală, fiind nevoie să fie propuse obiective foarte clare pe tot parcursul anului. „Ar trebui să avem cel puțin câte un eveniment de renume în lunile cu circulație turistică redusă, lunile de iarnă, de toamnă, când lumea în general circulă mai puțin din diferite motive”, a precizat Simion Giurcă.

Deși a fost doar de puțin timp cooptat în cadrul Asociației TM2021, timișoreanul a început să facă deja primii pași concreți pentru atragerea a cât mai mulți turiști în orașul nostru.


Astfel, Simion Giurcă s-a întâlnit la București cu unii dintre cei mai buni ghizi din țară, pe care a încercat să-i convingă să ajute la promovarea Timișoarei prin recomandarea ei încă de acum.

„Vreau să invităm aici, la Timișoara, cei mai buni ghizi naționali și pe cât mai mulți dintre ei, în acest an, ca ei în ultima parte a anului și în mod deosebit în 2020 să ne ajute prin informațiile difuzate, dar și prin cunoștințele pe care le au despre Timișoara pentru momentul în care sunt întrebați de Timișoara – Capitală Culturală Europeană, să poată să furnizeze niște informații corecte și bine fundamentate. Ne propunem în acest an să aducem ziari?ti străini, care să cunoască Timi?oara, să vadă care este stadiul pregătirilor, filosofia noastră, în ce se vor concretiza proiectele. Ar trebui să invităm niște specialiști în turism, care să introducă Timișoara – Capitală Culturală Europeană în oferta de circuite, de programe turistice, să organizeze excursii. Vrem să aflăm și ce-i interesează pe ei, astfel încât să-i motivăm să vină, mai ales în lunile în care circulația este mai mică. nu ne dorim evenimente cu săli semi-goale sau pe jumătate pline. Dorim să degajăm puțin din presiunea din vârful de sezon înspre zonele celelalte ale Timișoarei, nu doar în centru, și să asigurăm un grad de ocupare a capacităților de cazare cât se poate de ridicat”, a detaliat Simion Giurcă.

„Trebuie să fim pregătiți”

Specialistul consideră că dacă toți factorii implicați se vor pregăti suficient de bine pentru anul 2021, turiștii vor pleca cu o impresie deosebită despre orașul de pe Bega, ca fiind unul cu o ofertă culturală variată și reprezentativă. Iar acest lucru va face Timișoarei o reclamă bună pentru următorii ani, o parte din agenda culturală putând fi reprodusă.

„Ne-am propus să finalizăm până la sfârșitul verii liniile directoare ale strategiei noastre turistice, adică să definitivăm piețele emitente de turiști pentru Timișoara, intern și extern, să vedem cum asigurăm o accesibilitate cât mai simplă, cât mai eficientă pentru cei care vor să vină. Toate acestea va trebui să fie gândite foarte bine, astfel încât ele să fie funcționale începând cel târziu de la începutul anului viitor, pentru că 2020 trebuie să fie un an în care verificăm dacă soluțiile găsite sunt viabile. (…) În 2021 Timișoara va avea un prestigiu. Asta este de fapt, tu tot ăla ești ca destinație, nu te schimbă chestiunea asta, te schimbi tu dacă vrei și înțelegi, dar capitala culturală europeană e o coroniță pe care ai voie să o porți anul acela. Este o destinație pe care Europa prin acest mecanism o recomandă, acolo se consumă cultură la un nivel mare, bun, mergeți acolo. Noi trebuie să ne organizăm bine ca totul să funcționeze bine, să fim în stare să facem față unui aflux mare de turiști, ca ei să plece mulțumiți”, a precizat Simion Giurcă.

Acesta ne-a declarat că a stat în spatele promovării din punct de vedere turistic a unora dintre cele mai vizitate orașe din România, precum Oradea și Sibiu. „Oradea merge pe un concept pe care eu l-am desenat pentru ei, iar la Sibiu i-am ajutat cu titlul de capitală culturală”, a adăugat Simion Giurcă.

Specialistul în turism a mai precizat că Timișoara trebuie să atragă cât mai mulți turiști, chiar și pentru o zi, în anul 2021, când va fi Capitală Culturală Europeană.

„Noi va trebui să atragem vizitatori, oameni care vor veni doar pentru o zi, ca să avem spectatori la evenimente. Cu cât va fi mai multă lume la evenimente, cu atât va crește în timp dorința de a fi prezent în Timișoara. Noi trebuie să fim pregătiți de potop. Noe nu s-a speriat de potop pentru că era pregătit. Despre asta e vorba, să încheiem anul frumos, cu un Revelion pe măsură, pe străzile Timișoarei. Eu știu cum e la Viena, dacă primăria va asculta, vom putea să facem o chestie frumoasă și fiind final de capitală culturală, putem să dăm niște accente deosebite, ca să merite. Va trebui să ne mișcăm, anul acesta va trebui să finalizăm foarte multe lucruri, ca anul viitor să lucrăm la detalii”, a explicat Simion Giurcă.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.