ALERTĂ Peste 50% dintre tramvaiele care circulă în Timișoara, cu autorizațiile de...

ALERTĂ Peste 50% dintre tramvaiele care circulă în Timișoara, cu autorizațiile de funcționare expirate, iar STPT nu mai este avizat din decembrie să facă mentenanță

0
DISTRIBUIȚI

Transportul public din Timișoara este la un pas de a intra în colaps deoarece 35 din cele 60 de tramvaie ale STPT sunt vechi și le-au expirat autorizațiile de funcționare care sunt obligatorii. Situația a fost discutată, astăzi, la o ședință convocată de prefectul de Timiș, Eva Andreas. La controlul efectuat de controlul efectuat de Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor societatea de transport nu a prezentat documentele de omologare a tramvaielor vechi din Timișoara și nici în termenul de 15 zile pe care l-a primit. Pe lângă reprezentanții autorităților locale la discuții au participat și oficialii Autorității Feroviare Române.

În timpul discuțiilor ”a reieșit faptul că STPT nu are niciun un agrement tehnic pentru întreținere și reparare, iar agrementul tehnic feroviar pentru construcția,  modernizarea și repararea întreținerea căilor de rulare a expirat în data de 20 decembrie 2018.


Totodată, autorizația de furnizor feroviar pentru construcția, modernizarea, repararea și întreținerea căilor de rulare pentru tramvaie, respectiv repararea și întreținerea tramvaielor este expirată din data de 1.04.2019”, se arată în documentele Prefecturii Timiș. S-a stabilit ca pentru autorizația expirată în aprilie să fie depusă o nouă documentație, dar nu se știe ce se întâmplă cu cea expirată din decembrie. Mai grav este că la toate accidentele în care au fost implicate tramvaie, Primăria Timișoara a transmis că au toate avizele și omologările necesare.

„Pe mine, ca prefect mă îngrijorează siguranța cetățeanului care circulă cu aceste tramvaie. Mi-aș fi dorit ca la această discuție să participe și domnul primar, pentru a vedea viziunea administrației publice din Timișoara față de această problemă. Vrem să fim siguri că îndeplinesc toate condițiile tehnice prevăzute de legislația în vigoare, având în vedere faptul că au fost fabricate în anii 60. Nu vrem să lăsăm Timișoara fără transport în comun, dar trebuie să luăm în calcul și siguranța celor care sunt transportați. Li s-a dat un termen să intre în legalitate. Nu prefectul dispune măsuri, ci instituțiile abilitate”, a declarat prefectul de Timiș.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.