Șeful Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Vest: ”Există posibilitatea suspendării transportului în comun...

Șeful Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Vest: ”Există posibilitatea suspendării transportului în comun cu tramvaie, la Timișoara”. Ce spune STPT despre garniturile fără autorizație

0
DISTRIBUIȚI

Sorin Susanu, șeful Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Vest, a venit, astăzi, cu noi detalii legate de tramvaiele care circulă pe străzile Timișoarei fără a deține autorizație de funcționare. Sorin Susanu ne-a declarat că a fost aplicată o amendă de 15.000 de lei, în urma controlului privind verificarea garniturilor din parcul Societății de Transport Public Timișoara. De asemenea, Susanu susține că ar exista probleme privind legalitatea funcționării nu doar la tramvaiele vechi, ci și la cele reabilitate.

„Pentru neregulile descoperite deja în tramvaiele vechi, s-a aplicat o sancţiune de 15.000 de lei, pentru scaune deteriorate, elemente ruginite care pot pune în pericol clienţii, lipsă de informări. Am solicitat în continuare să ni se pună la dispoziție acele acte necesare pentru legalitatea funcționării. Tramvaiele vechi nu au niciun fel de omologare pentru a putea funcționa. Se dovedeşte că ne-au minţit în adrese oficiale, spunând că au autorizaţie pentru întreţinere căi rulante şi reparaţii tramvaie, lucru care nu este adevărat, nu deţin astfel de autorizaţii, nu efectuează legal intervenţii şi reparaţii la tramvaie, iar pentru căile de rulare, cât şi ceea ce înseamnă linia aeriană de alimentaţie cu curent nu deţin formele legale. Astăzi, nu mai discutăm doar despre tramvaiele vechi, ci despre tot ce înseamnă transport public cu tramvaiele”, a afirmat Sorin Susanu.

Şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Vest a mai precizat că în cazul în care reprezentanții STPT nu vor prezenta toate documentele din care să reiasă că tramvaiele pot circula legal, există posibilitatea suspendării activității de transport public cu acestea.

„Reprezentanţii Autorităţii Feroviare Române, cei care emit aceste autorizaţii, au spus în mod foarte clar că ele nu există. Situaţia este mai mult decât delicată. După ce vom avea toate răspunsurile oficiale, inclusiv de la Autoritatea Feroviară Română, singurele măsuri care se vor putea aplica sunt cele de suspendare a activităţii. Ei ar fi trebuit să funcţioneze legal, pun în pericol sănătatea călătorilor. Acea omologare ne spune dacă tramvaiele circulă în condiții optime sau nu, iar acea omologare nu există, că altfel ne-ar pune-o la dispoziție. Orice serviciu care este oferit consumatorilor şi care pune în pericol securitatea şi integritatea consumatorilor trebuie să fie oprit de îndată”, a declarat Sorin Susanu.

Astăzi, șeful Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Vest a publicat, pe pagina sa de Facebook, mai multe fotografii cu tramvaiele vechi din Timișoara.

Pe de altă parte, reprezentanții Societății de Transport Public Timișoara au afirmat că autorizația în cazul tramvaielor vechi a expirat în luna aprilie.


În acest moment, documentele în vederea obținerii autorizației au fost depuse la Autoritatea Feroviară Română, iar societatea așteaptă un răspuns.

„Autorizația a expirat în luna aprilie a acestui an, trebuia să depunem documentația, nu am depus-o la timp. Între timp am depus actele și așteptăm un răspuns. Tehnic, tramvaiele noastre corespund, chiar și cele fabricate în Germania (n.r. vechi). Sunt unele diferențe în ceea ce privește confortul, dar tehnic ele pot fi scoase pe traseu. În câteva zile vom obține autorizația”, a informat Societatea de Transport Public Timișoara. Cei de la STPT nu spun nimic, însă, despre autorizația expirată din luna decembrie care permitea societății să facă mentenanță.

Foto: Facebook Sorin Claudiu Susanu

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.