Noi informații despre stadiul proiectului privind realizarea centurii ocolitoare de sud au fost făcute publice de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara.
Reprezentanții instituției informează că au derulat contractul privind realizarea documentației în vederea exproprierilor necesare pentru construirea centurii de sud cu firma SC Prometer M&G SRL. În perioada următoare, proiectul de hotărâre de Guvern privind declanșarea procedurilor de expropriere a terenurilor private urmează să fie adoptat în ședință de Guvern.
„Ordinul de începere a lucrării a fost emis la data de 28.01.2019, documentația aferentă Hotărârii de Guvern a fost depusă la DRDP Timișoara în 02.05.2019, ulterior fiind transmisă la CNAIR în vederea realizării Hotărârii de Guvern pentru expropriere. Ministerul Transporturilor a afișat Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Varianta de ocolire Timișoara Sud” în data de 13.06.2019, urmând a fi promovat în ședință de Guvern pentru adoptare”, a informat DRDP Timișoara.
După publicarea Hotărârii de Guvern în Monitorul Oficial, reprezentanții instituției informează că urmează întocmirea documentației cadastrale de dezmembrare care va fi trimisă către comisiile de expropriere de la fiecare primărie în parte.
DRDP Timișoara amintește faptul că firma care va realiza centura este Tirrena Scavi, care a câștigat licitația având ca obiect proiectarea și execuția lucrărilor.
Contractul a fost semnat la sfârșitul anului trecut, iar ordinul de începere a activității de proiectare a fost emis în 29 ianuarie, perioada de proiectare fiind de 180 de zile, respectiv până în data de 28 iulie a acestui an.
La finalul acestei perioade, antreprenorul trebuie să prezinte proiectul tehnic cu toate avizele necesare, inclusiv autorizația de construire, moment în care se poate trece efectiv la execuția lucrărilor. Durata contractului este de 150 luni, din care șase luni proiectare, 24 luni execuție şi 120 luni perioada de notificare a defecțiunilor.
„Obiectul contractului este proiectarea şi execuția a 25,690 km de drum național nou la standarde europene. Pe lângă beneficiile locale, acest proiect are ca principal scop fluidizarea traficului intern, dar şi acelui international de tranzit care intră în țară prin zona Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timișoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe sectoarele de autostradă Arad – Timișoara – Lugoj”, arată DRDP Timișoara.
Care este termenul de predare a proiectului tehnic dupa toate ,,ajustarile,, aparute pe parcurs ? Cand vor in cepe lucraile efectiv ?