VRTW, gașca pasionată de viniluri: „Muzica creează punți de legătură nu...

VRTW, gașca pasionată de viniluri: „Muzica creează punți de legătură nu numai între oameni ci și între generații diferite“ FOTO

0
DISTRIBUIȚI
<


div class="press-in-article" style="margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: center; margin-top: 5px; margin-bottom: 5px; " id="press-1489391645">

Unul din englezismele care ne-au invadat în ultima vreme este „crew“. Comunitatea Vinyl, Rum, Tapas & Wine ar putea fi încadrată în aceeași categorisire, ideea centrală a „găștii“ reunite sub această umbrelă fiind creearea unei stări de bine pentru melomanii care n-au fost contaminați de melodioarele care inundă radiourile autohtone cât e ziulica de lungă.

Comunitatea de artiști și platforma de evenimente și-a început activitatea în București cu cinci ani în urmă și a ajuns de atunci în multe colțuri ale minunatei noastre patrii, reușind să le ofere celor interesați o selecție muzicală mișto. Alături de evenimente și producție, „gașca“ a cunoscut notorietate și datorită emisiunilor difuzate de Radio Guerilla. Cu ocazia festivalului Electroruga de Buzad, crew-ul s-a adunat cu mic cu mare la Școala Veche din localitate, unde timp de trei zile spectatorii au avut parte de muzici de ținut minte, selectate atent pentru o savurare deplină. Cu această ocazie am realizat un interviu alături de Vlad Bodea (creatorul conceptului) și Ufe (DJ și producător) în care aceștia ne-au povestit amănunte despre începuturile conceptului și nevoia de …schimbare.

– Cum a început această idee?
Ufe: A venit Vlad la mine odată cu o sticlă de rom foarte bună și am avut o revelație. Era un rom foarte bun….
Vlad: – Am sesizat că nu există evenimente cu genu ăsta de muzică…

– Care e genu „ăsta” de muzică al vostru?
– V: Pă, suntem în world music cu toate derivatele ei și…
– U: În principiu 80 la sută muzică acustică. More or less. E și o parte cu muzică electronică …dar… e muzică cântată de oameni adevărați…

– Împliniți în această lună cinci ani de existență. Aveți vreun target anume?
– V: Da, noi ne știm de mai multă vreme, dar facem cinci ani în septembrie. Nu ne-am impus un target, oamenii se selectează datorită muzicii și a localurilor unde mergem, datorită personalității noastre. Anul trecut, de exemplu, am fost la Street Food Festival la Timișoara și frumos era că toți oamenii care trecea pe acolo – de la hipsteri la cocalari – se opreau și dansau. Muzica noastră transcende moda.
– U: . Muzica selectează audiența, cei care ne urmăresc …ne caută…

 – Am putea spune că e un act cultural, ceea ce faceți?
– U: Cu siguranță ne place să credem asta.
– V: Eu nu sunt DJ, deci pot răspunde altfel aici. Cei cu care colaborăm sunt colecționari de muzică înainte de toate. Procesul prin care îți cumperi un vinil impune anumite chestii… e o energie aparte între ei și public…

– De ce nu mergeți pe stiluri mai actuale, cum ar fi drum and bass sau alte variațiuni ale muzicii electronice?
Ufe: Mie îmi place drum and bass-ul. Doar că… Mixăm poate samba cu drum and bass, sau jungle. Am remixat o piesă de Dan Chebac (n.n. – „Celor ce nu iubesc arta“) și am rămas plcăut surpins să aflu că și lui i-a plăcut. Muzica creează punți de legătură nu numai între oameni ci și între generații diferite.

Există diferențe sesizate de voi între publicul dintr-o parte a țării și cel din altă parte?
U: Inclusiv în același oraș există diferențe. Timișoara și Târgu Mureș sunt orașe axate pe drum and bass, de exemplu.
V: E clar că sunt niște obiceiuri. În toate orașele mari, de exemplu, majoritatea lumii se duce la Fratelli. Noi organizăm evenimente într-o bulă oarecum underground. Mai există și diferențele între orașe mici și cele mari. Într-un oraș mic, toată lumea cunoaște pe toată lumea și sunt clar definite genurile muzicale.

– Vă considerați un crew underground?
– U: Dacă ne raportăm la ceea ce se difuzează la radio, da, e underground. Dacă deschizi orice radio nimerești aceeași melodie, uneori la mai multe deodată… E undeva între underground și mainstream. Nu am inventat noi apa caldă, e muzică pur și simplu…

– Care este criteriul după care vă alegeți DJ-eii colaboratori?
– V: Pasiunea pentru muzică. Avem un crew de rezidenți și colaboratori mai mulți cu care ne extindem. Toți sunt pasionați de muzică în primul rând. Am avut diverse programe prin care îi invitam pe oameni să vină la evenimentele noastre să pună muzică și a fost o chestie extraordinară…

– Dincolo de pasiune există însă și aspectul material…
U: Nu banii sunt scopul, banii sunt mijlocul. Eu chiar am avut o dilemă ca DJ… dacă aș pune și eu aceeași muzică ce o asculți la radio… și următorul face tot așa… ce se întâmplă? Dacă toată lumea vibrează pe hituri radio… n-are nicio relevanță… Toate economiile mele se duc pe viuniluri, îmi iau haine doar când mi se dezlipesc adidașii… Îmi place să cred că treaba asta cu vinilurile e fondul meu privat de pensii…

– În momentul de față aveți două divizii, artists și events. Ce planuri de viitor aveți?
– V: De la început am interacționat cu mulți oameni și am reușit să găsim mulți pasionați de viniluri. Durează ceva până se formează cultura muzicală, dar simțim că mergem înainte. Am lansat recent și aplicația și pasiunea noastră rămâne muzica. Nu ne imaginăm să ne îmbogățim din asta iar ca obiective vrem să creștem… atât pe partea de evenimente cât și pe cea de artiști…

Foto: Cristian Tzecu

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.