Consiliul Județean Timiș încă nu s-a decis dacă va prelua administrarea pistei de biciclete care leagă Timișoara de granița cu Serbia, realizată pe malul Begăi în cadrul unui proiect transfrontalier.
Vă reamintim că pistă lungă de 37 de kilometri va rămâne fără administrator la sfârșitul acestui an, în condițiile în care Administrația Bazinală de Apă Banat, care a implementat proiectul prin care aceasta a fost realizată, nu mai are obligația de a se ocupa de ea.
În aceste condiții, astăzi, în plenul CJ Timiș, consilierul județean PNL Viorel Coifan l-a întrebat pe șeful instituției dacă se ia în calcul preluarea pistei de biciclete.
„Pe noi ne interesează costurile, ca să vedem ce înseamnă detaliat. Pista are foarte multe fisuri. Nu puteam angaja consiliul județean sau asociația de turism la reabilitare. Cred că e normal să fie reabilitată, apoi să o preluăm în administrare. Cred că ar trebui să avem o discuție separat, să vedem la ce costuri ne putem înhăma. Vor fi costuri în administrarea acestei investiții”, a declarat Călin Dobra, președintele CJ Timiș.
Pe de altă parte, consilierul județean UNPR Titu Bojin, directorul ABA Banat, a explicat că vor apărea tot timpul fisuri pe pistă, în condițiile în care este construită pe dig.
„Eu v-am informat că începând cu 1 decembrie pista de biciclete este fără stăpân. Din punctul de vedere al garanției, pista a ieșit de trei ani din garanție.
Vom avea în continuare crăpături. Săptămâna aceasta și săptămâna viitoare vor fi reparate, dar vor fi reparate până la primăvară. Digul lucrează, cum cresc apele se mișcă digul, la secetă se mișcă digul din nou. Noi nu putem să mai alocăm bani, trecând obligația de a o întreține”, a detaliat Titu Bojin.
La finalul ședinței, șeful CJ Timiș a explicat faptul că este nevoie de o analiză serioasă înainte de a se lua decizia preluării administrării pistei de biciclete realizată pe malul canalului Bega.
„Nu putem să discutăm așa de pista de biciclete. Gata, nu mai avem răspundere, luați-o voi. Răspunderea este foarte clară la cei care au realizat-o, nu mai este răspunderea din punct de vedere al proiectului pe fonduri europene, pentru că expiră cei cinci ani de monitorizare și ei (n.r. ABA Banat) clar nu mai au răspunderea privind returnarea banilor prin prisma unor nefuncționalități. Bineînțeles că e o discuție, vom analiza, nu putem să facem eforturi și să dăm declarații așa, în plen, doar de dragul declarațiilor. Am trimis echipa, am văzut stadiul pistei, nu este extraordinară pista ca să o preluăm, ar trebui reabilitată, să o preluăm în condiții cât mai bune de trafic al bicicletelor. Ar fi bine să o preluăm cu scopul susținerii turismului și să o dăm în administrare la Asociația pentru Promovarea Turismului Timiș, nu sunt neapărat motive să nu o preluăm, dar trebuie analizat foarte temeinic și ce înseamnă din punct de vedere al costurilor”, a declarat Călin Dobra.
Pista de biciclete are o lungime de 37 de kilometri, fiind realizată de la podul Modoș pe malul stâng al canalului Bega, iar de la Utvin până la frontieră pe malul drept, și are o lățime de doi metri. Pista a fost amenajată în cadrul unui proiect în valoare de aproape 2,4 milioane de euro, prin programul IPA Cooperare Transfrontalieră România – Serbia, în perioada 2013 – 2015. În cadrul proiectului au fost amenajate și opt refugii, au fost montate indicatoare de semnalizare și bariere în dreptul drumurilor laterale existente, pentru interzicerea pătrunderii autovehiculelor cu motor.