Timișoara, printre orașele pe care tot mai mulți români vor să le...

Timișoara, printre orașele pe care tot mai mulți români vor să le viziteze

0
DISTRIBUIȚI
Lucia Nora Morariu, președintele Eximtur

Timișoara este prin orașele pentru care au crescut vânzările de sejururi, arată o analiză a companiei de turism EXIMTUR pentru primele nouă luni ale acestui an.

”Vânzările pentru sejururi în orașele turistice au crescut cu 59%, îndeosebi pentru Brașov, Sibiu, Sighișoara, Cluj-Napoca, Oradea, Iași, Sighetu Marmației, Timișoara. Cea mai mare creștere a fost înregistrată pentru Oradea, investițiile municipalității în infrastructura turistică a orașului și apropierea de Băile Felix spunându-și cuvântul. Creșteri importante au fost și pentru Constanța, apropierea de Mamaia, plajele proprii, evenimentele din oraș și prețurile accesibile fiind principalele motive”, se arată în comunicatul de presă.

Lucia Nora Morariu, președintele companiei, a explicat că „având și suportul voucherelor de vacanță, turiștii români aleg să călătorească de mai multe ori pe an în sejururi interne, chiar dacă sunt mai scurte. Vor să viziteze orașele țarii, obiectivele turistice din zonă, solicită excursii opționale în împrejurimile orașelor. Constatăm o revigorare a acestui segment, o creștere a turismului City break în România”.

Vânzările pentru destinațiile balneo-montane au crescut cu 60%  comparativ cu același interval al anului trecut, iar numărul de turiști a fost de 82.000.


Turiștii au optat pentru unități balneare care oferă masă în sistem bufet suedez, acces inclus la piscine/centre spa, dar și pentru unități de cazare din zona de munte, turismul de relaxare într-un cadru natural montan fiind la mare cerere. Unitățile noi sau renovate la standarde înalte care au apărut în stațiuni cum ar fi Băile Herculane, Poiana Brașov, Băile Felix sau Covasna au stârnit mare interes în rândul turiștilor.

În ceea ce privește Litoralul Mării Negre și sejururile în orașe din România, compania EXIMTUR a deservit în anul 2019 un număr de 78.000 de călători, iar vânzarile au crescut cu 18% față de anul precedent.

În perioada ianuarie-septembrie 2019, compania de călătorii EXIMTUR a deservit 286.000 clienți, dintre care 160.000 pentru sejururi în România, 40.000 pentru sejururi externe și 86.000 pentru servicii business travel.  Încasările din serviciile și produsele turistice vândute contra vouchere de vacanță în primele trei trimestre ale lui 2019 au fost mai mari cu 160% comparativ cu aceeași perioadă a lui 2018, depășind valoarea încasată cu acest instrument de plată pe parcursul întregului an precedent.

De asemenea, EXIMTUR a deservit în primele nouă luni ale anului peste 33.000 de turiști care au călătorit spre destinații externe. În topul destinațiilor se situează în continuare Turcia, urmată de Grecia și Bulgaria, țări preferate de români datorită prețurilor accesibile, optiunii all inclusive, dar și distantelor rezonabile față de țara noastră.  O creștere vizibilă s-a înregistrat la sejururile în Egipt, de plus 30%.

În ceea ce privește solicitările de vacanțe în afara granițelor țării pe perioada iernii, Târgurile de Crăciun din marile capitale ale Europei vor fi foarte accesate de români, Viena situându-se în top. Foarte căutate sunt și destinațiile exotice Tanzania si Thailanda, iar pentru Crăciun și Revelion cele mai multe pachete s-au vândut până în prezent pentru Austria și Egipt. Interes major arată turiștii și pentru sejururile la schi în Bulgaria și Austria.

Programele tip Early Booking pentru destinații externe au fost, de asemenea, lansate în vanzare și presupun reduceri de 30-40% pentru rezervările care se fac până la finele anului. Principalele produse turistice solicitate sunt pachetele charter pentru Egipt, Turcia, Grecia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.